ایلام بیدار06:50 - 1399/02/28
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

حلاوت نوع دوستی در روزهای کرونایی؛ از اطعام مهدوی تا رزمایش مومنانه + تصاویر

همزمان با ماه ضیافت الهی، مردم ایوان صحنه‌های همدلی از جنس احسان و کمک مؤمنانه خلق کردند.

به گزارشايلام بيدار،کرونا هر چند روزهای تلخی برای مردم جهان به ارمغان آورد اما در کنار همه نگرانی‌ها، دلواپسی و اضطرابی که در دل مردم جولان می‌داد صحنه‌های زیبایی از مهربانی، نوعدوستی، یکدلی و انسجام در بین ملت ایران ترسیم شد و این موج همدلی همچنان ادامه دارد.

از روزهای آغازین شیوع ویروس پای مدافعان سلامت و جهادگران بی‌منت به جبهه نبرد باز شد. هر کس در سنگری به مقابله با این ویروس وارداتی همه‌گیر پرداخت و دست در دست یکدیگر برای شکست کرونا وارد عمل شدند.

رفتارهای جهادگونه از گندزدایی، تولید و توزیع اقلام حفاظتی و مواد بهداشتی و ضدعفونی در این قضیه زیبا بود اما جلوه‌های ایثار و همدلی در میدان مبارزه با کرونا به فعالیت‌های پیشگیرانه محدود نشد؛ در سایه کرونا گروه‌های جهادی، بسیجیان، نهادهای حمایتی و خیرین آغوش مهربانی گشودند تا دست‌های پرمهرشان یاریگر قشر آسیب‌دیده و کم‌درآمد باشد.

همزمان با دعوت رهبر معظم انقلاب تحت عنوان«رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه» سیل کمک‌های خیرخواهانه مردم نوعدوست و خیرین به سمت شهرستان جاری شد و مردم بار دیگر نشان دادند گوش به فرمان رهبری در همه میادین سخت همراهی دارند.

تهدید کرونا فرصت همدلی مؤمنانه

حجت‌الاسلام "علی احمدیان"،امام جمعه موقت ایوان با اشاره به شرایط پیش آمده و خسارات وارده به اصناف و کسبه گفت: به لطف خدا نهادهای حمایتی و سپاه پای کار آمدند و به اقشار آسیب دیده کمک می‌کنند.

احمدیان کرونا را فرصتی برای همدلی مؤمنانه دانست و افزود: تهدیدی که در شیوع کرونا صورت گرفت تبدیل به فرصتی برای کمک مومنانه و رزمایشی برای نشان دادن اخلاق اسلامی و ایرانی و نوعدوستی شده است.

وی تصریح کرد: کسانی که در غرب خود را برتر در همه زمینه‌ها می‌دیدند یارای مقاومت نداشتند و مستاصل شدند در ایران اسلامی اما کمک‌هایی در همه ابعاد توسط گروه‌های مختلف شکل گرفت.

توزیع 350بسته معیشتی دربین خانوارهای نیازمند ایوانی

سرهنگ پاسدار"عارف یاسمی "،فرمانده سپاه ناحیه ایوان گفت:طی روزهای گذشته و با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور بسیاری از مشاغل در کشور دچار رکود شدند و حتی برخی از خانواده‌ها و افرادی که دارای کارهای فصلی و روزانه بودند دچار مشکل شدند.

فرمانده سپاه ناحیه ایوان اظهار کرد:سپاه ناحیه ایوان  از ابتدا ورود کرونا تا امروز اقداماتی شامل توزیع مواد ضدعفونی کننده معابر در سطح شهرستان، تولید و توزیع ماسک،بکارگیری بسیجیان در طرح غربالگری ..و.... داشته است.

یاسمی افزود:در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه و همدلی 350 بسته غذایی در بین افرادی که کسب و کارشان در روزهای اخیرا بواسطه بیماری کرونا دچار آسیب شده و یا شغل خود را از دست داده اند، توزیع شد.

وی افزود:مرحله دوم این رزمایش در نیمه اول ماه مبارک رمضان برگزار می شود و بنا داریم تعدادی بسته معیشتی در بین جامعه هدف توزیع شود.

یاسمی در پایان گفت:سپاه پاسداران به عنوان پیش قدم و پیش قراول فرامین مقام معظم رهبری و در راستای عمل به فرمایش حضرت آقا در بحث رزمایش مساوات و کمک های مومنانه در اجرایی نمودن فرمان ایشان وارد عمل شده است

 

بهره مندی 400نیازمند از کمکهای صندوق خیریه ایوان

،امید علی سبزی "،فرماندار ایوان با اشاره به همکاری و فعالیت سازمان های مردم نهاد و خیرین در شهرستان ایوان در راستای کمک به افراد آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: تعدادی از سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه این شهرستان، از ابتدای شیوع کرونا خوب پای کار آمده اند.
وی اظهارکرد: این موسسات در زمینه های مختلف ازجمله عملیات ضدعفونی مناطق و محلات، شهر و روستاهای تابعه همکاری قابل توجهی داشتند و تلاش های زیادی در این زمینه انجام دادند که جا دارد از زحمات تک تک آنان تقدیر و تشکر نمایم. فرماندار ایوان با بیان اینکه حضور خیرین در کمک مومنانه قابل توجه بود، افزود: در راستای ساماندهی موسسات خیریه و کمک های جمع آوری شده، ابتدا جلساتی با تعداد محدودی از خیرین تشکیل شد و در نهایت جلسه ای با حضور حدود 30 نفر از بزرگان و خیرین در محل پارک شهدا ایوان (به دلیل رعایت فاصله اجتماعی) تشکیل گردید که در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر، ساز و کار تشکیل صندوق خیرین تعریف و نحوه ادامه کار و انتخاب هیئت مدیره نیز انجام شد.
سبزی بیان کرد: بلافاصله پس از چند روز، تشکیل صندوق خیرین شهرستان عملیاتی و اجرایی گردید و مبلغ پانصد میلیون تومان به حساب صندوق واریز شد، قسمت عمده ای از این مبلغ به عنوان کمک بلاعوض و مبلغی هم به عنوان قرض الحسنه پرداخت خواهد شد و تا امروز به ۴۰۰ نفر از شهروندان کمک بلاعوض با مبلغ از ۳۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

توزیع 15هزارپرس غذای گرم بین نیازمندان

"حمید ایراندوست مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ایوان گفت:از ابتدای ماه مبارک رمضان این نهاد با کمک خیرین اقدام به راه اندازی شپزخانه اطعام مهدوی جهت تهیه غذای گرم برای محرومین ونیازمندان شهرستان ایوان نمود.

وی اظهار کرد: روزانه بیتش از50پرس غذای گرم بین نیازمندان شهرستان و جامعه هدف توزیع می شود.

ایراندوست افزود:بنا گردیده که تا پایان ماه مبارک رمضان 15000با کمک خیرین وحامیان عزیز پخت و توزیع گردد.

وی در پایان گفت:همشهریان می توانند بامشارکت در طرح با کد دستوری #0847*8877مارایاری نمایند.

 

انتهای پیام/