ایلام بیدار08:28 - 1399/02/22
استاندار ایلام در نوزدهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:

حضور مقام معظم رهبری در نشست ستاد ملی کرونا مایه دلگرمی همه مسئولان شد/بازگشایی داوطلبانه مدارس از ۲۷ اردیبهشت

استاندار ایلام گفت: حضور مقام معظم رهبری در نشست ستاد ملی کرونا مایه دلگرمی همه مسئولان شد.

به گزارشايلام بيدار،  "قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام در نوزدهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دیگر اعضا برگزار شد از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: حضور مقام معظم رهبری در نشست ستاد ملی کرونا بصورت ویدئو کنفرانس روحیه بخش و مایه دلگرمی همه مسئولان نظام شد.

وی در ادامه به نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این ارتباط ویدئو کنفرانس اشاره داشتند، پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری درباره مراسم دعا، نماز و عبادات در مساجد و اماکن مقدس تأکید داشتند و گفتند که "بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌کنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اما باید توجه داشت که عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند البته معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند."

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در پایان سخنانشان از رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکر کردند و دعا کردند که این کار را به بهترین وجه به پایان برسانند و یک نقطه ماندگار تاریخی در افتخارات ملت ایران ثبت شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ادامه از مصوبه مهم ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت و تصریح نمود: مقرر شد که از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه تمام مدارس کشور بصورت داوطلبانه بازگشایی شود.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه حضور دانش آموزان در کلاس درس الزامی نیست بلکه افرادی که نیاز به سئوال و یا تکمیل توضیحات دارند می توانند در مدارس با معلمان مربوطه درمیان بگذارند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به وضعیت استان در بحث کرونا پرداخت و گفت: ظرف چند روز گذشته شاهد سیر صعودی تعداد مبتلایان بودیم اما این روند افزایشی دال بر وخامت اوضاع نیست.

وی افزود: دلیل افزایش نسبی مبتلایان تسریع در روند بیماریابی و غربالگری افراد مشکوک و افراد مرتبط با مبتلایان است.

استاندار ایلام در ادامه به وخامت وضعیت کرونا در استان همسایه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در خوزستان وضعیت خوبی در ارتباط با کرونا گزارش نمی شود بایست مواظبت بیشتری در شهرستان های همسایه این استان انجام داد.

وی همچنین از افتتاحیه آشیانه بالگرد با حضور مسئولان هلال احمر کشور خبر داد و گفت: فردا با حضور مسئولان هلال احمر کشور این آشیانه با اختصاص یک بالگرد  و ۱۷۰۰ بسته حمایتی از طرف هلال احمر برای آسیب دیدگان از کرونا افتتاح می شود.

گفتنی است که در نوزدهمین ستاد استانی مبارزه با کرونا از محصولات بهداشتی و مواد ضدعفونی تولیدی دانشگاه ایلام رونمایی شد.

انتهای پیام/ش