ایلام بیدار08:00 - 1399/02/20
ایلام بیدارگزارش می دهد؛

تعطیل شدن کارخانه آرد و بیکار شدن 40 جوان ایوانی

تعطیل شدن کارخانه آرد ایوان باعث بیکار شدن 40جوان ایوانی شده است که لازم و ضروری است مسئولان در راستای راه اندازی این واحد تلاش کنند.

گروه اقتنصادی ایلام بیدار::بیکاری و مشکل اشتغال یکی از مهمترین موضوعاتی که در طول چندین سال اخیر برای خانواده ها و جوانان ایرانی به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به وجود آمده و مشکلات و دغدغه هایی را برای مردم به ویژه جوانان به وجود آورده است.

انسان همواره برای امرا معاش بر طرف کردن نیازهای جسمانی ، مادی و معنوی  خویش نیازمند شغل وکار بوده است برهمین اساس حرفه ای را متناسب با توان خویش برمی گزیده وشروع به فعالیت کرده است.

از موضوعات مطرح و به روز در جامعه ی امروز، موضوع اشتغال جوانان می باشد مساله ای که تبدیل به  دغدغه ی اصلی هر جوانی شده است، به خصوص برای قشر تحصیل کرده.

اما هدف از ارائه این مقدمه پرداختن به  موضوعی است که حدود چند ماه است کام شاغلین یک واحد تولیدی را تلخ کرده است.

تأمین آرد ایوان از ایلام و چرداول 

همزمان با دومین روز از برگزار برنامه های گرامیداشت هفته دولت،در سال96 فعالیت تولیدی کارخانه آرد شهرستان ایوان با حضور استاندار، مدیران و مقامات محلی آغاز شد.

شرکت آرد ستاره غرب واقع در شهرک صنتی ایوان با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال، سالیانه ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن آرد از گندم را دارد.  

این کارخانه چند ماهی است که تولید خود را متوقف کرده است .وهمین امرباعث شده است که آرد شهرستان از ایلام وچرداول تامین شود.

علاوه بر این موارد متاسفانه باعث بیکار شدن 40نفر ار کارگران این کارخانه شده است.

مشکلات کارخانه ارد ایوان

یکی از این کارگران در گفتگو باخبرنگار ما اظهار کرد:شهرک صنعتی ایوان یکی از شهرکهای فعال استان است که خوشبختانه چند طرح صنعتی بزرگ همچون کارخانه آرد و نورد در ان فعالیت دارند اما متاسفانه تهطیل شدن این واحدها مشکلاتی را برای جوانان این منطقه فراهم آورده است.

وی گفت: در این کارخانه بیش از40کارگر فعایت داشتند که هر کدام ازآنان نان آور خانواده هستند و تامین معیشت و امورات خانواده را براعهده دازند که با تعطیل شدن کارخانه مشکلات زندگی آنان دوچندان شده است.

این جوان ایوانی افزود: همان طور که اطلاع  دارید در حال حاضر جامعه ما با مشکل کرونا دسته وپنجه نرم  می کند وبسیاری از این مشاغل با مشکل روبروشده اند وما هم نمی توانیم در جای دیگر مشغول به کار شویم.

مشکلات کارخانه آرد در حال رسیدگی است

"آقابایایی"،رییس اداره صمت ایوان در گفتگو باخبرنگار ما اظهار کرد: کارخانه آرد ایوان یک از واحدهای تولیدی شهرستان است که در زمینه تامین آرد شهرستان و شهرستانهای دیگر فعالیت داشت.

وی گفت: چند ماهی است که این کارخانه به دلیل اختلافی که بین شرکا به وجود  آمده است تعطیل شده است همین امر باعث بیکار شدن 40کارگر در این واحد تولیدی شده است.

بابایی افزود: در حال حاضر  در زمینه تامین آرد شهرستان مشکلی مواجه نیستم چرا که با قراردادی که بایکی از شرکتها داشتیم درزمینه تامین آرد از شهرستان چرداول بهره خواهیم گرفت.

وی در پایات گفت: مشکلات این واحد اولیدی به استان منتقل شده است امیدواریم که بتوانیم در کمترین زمان ممکن مشکلات پیش رو این واحد تولیدی را مرتفع نماییم.

 

انتهای پیام/س