ایلام بیدار07:43 - 1399/02/15

دولت در پساکرونا مراقب افزایش تورم و قیمت‌ها باشد

استاد اقتصاد دانشگاه علامه با اشاره به شیوع کرونا در کشور و تحت تاثیر قرارگرفتن مسائل اقتصادی گفت: همه باید تلاش کنیم تا ویروس کرونا هرچه سریعتر ریشه‌کن شود، دولت هم باید در پساکرونا مراقب افزایش تورم و قیمت‌ها باشد.

به گزارشايلام بيدار، مهدی تقوی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و جهان و تحت تاثیر قرارگرفتن مسائل اقتصادی گفت: شیوع کرونا موجب شد تا مشکلاتی برای نیروی کار کشور ایجاد شود که به دنبال آن اقتصاد خانواده را هم با مشکل مواجه کرد. از طرفی کسب و کارها چندین روز تعطیل شد و مشکلاتی هم برای صاحبان کسب و کار ایجاد شد.

وی ادامه داد: کشور ما نه تنها با مسئله کرونا بلکه با تحریم ها هم مواجه است که این موجب شده صادرات نفت پایین بیاید و دلارهای نفتی که در گذشته وارد کشور می شد امروز دیگر وارد نمی شود و چون اقتصاد ما به نفت وابسته بود، اینها موجب شد مشکلاتی هم در این زمینه شاهد باشیم. 

این استاد دانشگاه در ادامه به عدم افزایش مناسب حقوق ها هم اشاره کرد و افزود: حقوق ها برابر با تورمی که در کشور داریم افزایش پیدا نکرد و این موجب می شود قدرت خرید مردم پایین بیاید و این موضوع هم باعث کاهش خرید محصولات تولید کنندگان می شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا انشالله ویروس کرونا هرچه سریعتر ریشه کن شود و به گونه ای برنامه ریزی شود که هم تولید کننده سود متعارف ببرد و هم مردم قدرت خرید داشته باشند.

تقوی درباره برگزاری رزمایش همدلی مواسات و کمک مومنانه مردم به نیازمندان هم گفت: این موضوع هم به نیازمندان کمک خواهد کرد ولی در کل تورم 40 درصدی مشکلاتی را برای اقتصاد مردم ایجاد کرده و اینجا دولت هم بعد از کنترل کرونا باید کمک کند تا تورم و قیمت ها کنترل شود. از طرفی باید دعا کنیم هرچه زودتر کرونا از بین برود تا انشاالله وضعیت بهتر شود.

انتهای پیام/