ایلام بیدار10:18 - 1399/01/22

سردار عبداللهی: سپاه ۳۱۳ میلیون متر مربع از نقاط پرتردد کشور را گندزدایی کرد

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با بیان اینکه تا کنون چیزی حدود ۳۱۳ میلیون مترمربع را در سطح کشور گندزدایی کرده‌ایم، گفت: امروز هم هرجایی لازم باشد مجموعه عملیات سپاه آمادگی ضدعفونی‌سازی آن را دارد.

به گزارشايلام بيدار، سردار احمد عبداللهی معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی تلویزیونی با بیان اینکه از ابتدای شروع بیماری کرونا کنار مردم و مسئولان وزارت بهداشت بودیم و به مدد آنها شتافتیم، گفت: در فاز اول با حضور در مجموعه وزارت بهداشت برای گره‌گشایی و حل مشکلات کنار آنها بودیم و اقدام به برپایی بیمارستانها مختلف در نقاط مورد نظر وزارت بهداشت اقدام کردیم.

وی افزود: بیمارستانهای ما به‌عنوان معین بیمارستانهای دولتی بود اما در عمل و پس از ابلاغ رهبر انقلاب ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی نیروهای مسلح و سپاه به بیماران کرونایی اختصاص داده شد.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه اظهار داشت: بیمارستان بقیةالله(عج) ما در اسفند ماه بالاترین تخت بستری کرونایی را به خود اختصاص داد به‌گونه‌ای که ۵۵۰ بیمار کرونایی را در خود داشت و بیمارستان علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم ۱۰۰ درصد ظرفیت خود را در اختیار بیماران کرونایی گذاشت. در دوفاز ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه در بیمارستان بقیةالله را از ۳۰ تخت به ۱۰۰ تخت افزایش دادیم و بعید می‌دانم این کار در هیچ کجای دنیا سابقه داشته است و یک رکورد محسوب می‌شود.

سردار عبداالهی تصریح کرد: در همین بیمارستان بقیةالله ۷۰۰ تخت نقاهتگاهی و در سراسر کشور هم ۱۴۰۰۰ هزار تخت نقاهتگاهی را ایجاد کردیم.

وی با تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت عنوان کرد: هرجا که وزارت بهداشت لازم داشت بیمارستانهای سیار خودمان را که به بیمارستان های مخصوص کرونا تغییر داده بودیم مستقر کردیم.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه تأکید کرد: در طرح غربالگری بیشتر نیروهای بسیجی این کار را انجام دادند. در این طرح گروه‌های مختلف بسیجی مجاهدانه کار کردند و به‌اعتراف دوستان وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی این کار بی‌نظیر است و هنوز هم کشورهای اروپایی موفق به اجرای این طرح نشده‌اند. ما در این طرح موفق شدیم و بیش از ۷۰ میلیون نفر را غربالگری کنیم.

سردار عبداللهی با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه تولید دارو عنوان کرد: تلاشگران دانشگاه بقیةالله حدود ۲۰۰ طرح تحقیقاتی را مورد ارزیابی قرار داده و ۶۰ طرح را که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هست تصویب کرده است و در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی گفت: چند دارو در دانشگاه بقیةالله در دست تحقیق است که نتایج بسیار خوب و رضایتبخشی داده است و چند روز آینده شاهد اخبار خوب آن خواهیم بود. این داروها باید به تعداد مشخصی از بیماران داده شود که بعد از تأیید از مراجع در این حوزه هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه اظهار داشت: با بهره‌گیری از تجهیزات جنگ نوین نیروهای مسلح اقدام به گندزدایی اماکن عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کردند. ما تا کنون چیزی حدود ۳۱۳ میلیون مترمربع را در سطح کشور گندزدایی کردیم. در ادامه هم این اقدام را هوشمند و هدفمند انجام دادیم و به‌سمت ضدعفونی‌سازی مراکز پرتجمع و پرخطر رفتیم. امروز هم هرجایی لازم باشد مجموعه عملیات سپاه آمادگی ضدعفونی‌سازی آن را دارد.

سردار عبداالهی ادامه داد: در حوزه تولید ماسک بیش از 14000 کارگاه تولید ماسک را ساماندهی کردیم و با رعایت استانداردها ماسک تولید کردیم، بیمارستان بقیةالله هم تبدیل به یک کانون تولید ماسک N95 شد. به‌طور کلی در حوزه تولید ماسک کمتر مشکل ماسک وجود دارد و در روزهای آینده هم این ظرفیت افزایش پیدا می‌کند و روزهای آینده مشکلی در حوزه تولید ماسک نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: همزمان با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه قرارگاه معنویت هم در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ایجاد شد و امروز بیش از 5 هزار روحانی در بخش‌های مختلف بیمارستانهای کشور حضور پیدا کردند و کار غسل اموات را انجام دادند، همچنین سپاه پاسداران میلیونها بسته معیشتی را بین افراد نیازمند توزیع کرده است.

انتهای پیام/ر