ایلام بیدار15:15 - 1399/01/18

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در دوره پسا کرونا برای جبران خسارات

محمودیان از تلاش برای جبران خسارات فعالان صنایع دستی در دوره کرونا و قرنطینه اجباری خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، میزان خسارت‌های ناشی از شیوع کروناویروس جدید در عرصه صنایع دستی را چنین تشریح کرد: اگرچه هم‌اکنون و قبل از بررسی‌های کامل نمی‌توان میزان خسارتی را که شیوع کرونا به عرصه صنایع دستی کشور زده است را به صورت دقیق اعلام کرد؛ اما باید گفت تولید، فروش و صادرات چمدانی و رسمی صنایع دستی کشورمان با شیوع گسترده این ویروس زیان دیده است. تعطیلات نوروز و برگزاری نمایشگاه‌های عیدانه همواره فرصت مغتنم و مناسبی برای رونق بخشیدن بیش از پیش به عرصه صنایع دستی کشور به حساب می‌آیند، اما امسال با وجود شرایط حاکم بر کشور و جهان نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

او افزود: ما تلاش کردیم با توجه به تأکیدات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تمهیداتی را برای کاهش خسارت هنرمندان عرصه صنایع دستی بیندیشیم و آن‌ها را اجرایی کنیم. البته تمهیدات ما برای تحقق هدف ذکر شده به کار‌هایی که انجام شده است، محدود نمی‌شوند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: با توجه به لزوم بازگشت عرصه صنایع دستی به روز‌های رونق‌ خود تمهیداتی همچون توجه بیش از پیش به تبلیغ و فروش صنایع دستی در فضای مجازی اندیشیده شده و در دستور کار قرار گرفته است. در عین حال تلاش می‌کنیم زمینه لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در دوره پساکرونا را مهیا کنیم.


انتهای پیام/ش