ایلام بیدار08:22 - 1399/01/18
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان چرداول خبرداد؛

کشف وضبط مواد غذایی غیربهداشتی در بازار/ بیش از 200 واحد مرغداری پلمپ شدند

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان چرداول از کشف وضیط مواد غذایی غیر بهداشتی در بازار خبرداد.

به گزارشايلام بيدار، "سروش حیدری"  در حاشیه بازدید از بازار شهرستان چرداول گفت: مقدار 1.5 تن  گوشت شامل مرغ، ماهی  و گوشت قرمز بوده که به دلیل غیر بهداشتی بودن و تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال از فروشندگان کشف و ضمن معدوم کردن،  پرونده های قضایی در این راستا تشکیل شده است. 

وی اظهار کرد: همچنین دو تن آرد و یک تن کودشیمیایی  کشف شده پرونده های متخلفان در دست اجرا و صدور رای است.

حیدری یادآور شد: با شیوع بیماری کرونا در استان و در راستای حفظ سلامتی مردم و اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و بویژه در ایام منتهی به سال و دو هفته گذشته بجز صنوف ضروری تمام واحدها و مغازه ها در سرابله و سایر شهرهای شهرستان تعطیل شد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان چرداول ادامه داد: مردم باید از خرید مواد خام دامی به صورت فله‌ای و یا بسته بندی بدون مشخصات و برچسب خودداری کنند و مواد گوشتی و پروتئینی را فقط از فروشندگان مجاز خریداری کنند چون بعضی از سودجویان، سنگدان، جگر، پا و  دل مرغ را از جاهای دیگر بصورت بسته بندی و غیر بهداشتی جهت فروش در شهرستان توزیع می کنند.

وی اضافه کرد:  گشت های مشترک با حضور تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت، اصناف و نیروی انتظامی تمام بازار و فروش محصولات در سطح شهرها و روستاها انجام می گیرد و از مردم درخواست داریم هرگونه تخلف صنفی را به تعزیرات حکومتی و یاسایر نهادهای مربوطه گزارش کنند.

 مدیر اداره دامپزشکی  چرداول نیز در حاشیه این بازدید گفت: برای اولین بار و در سطح استان ایلام بعداز چهل سال از تعداد بیش از ۲۰۰ واحد مرغداری ، کبابی ها و قصابی  ها بیش از ۴۵۰ عدد چنگک برش و جمع آوری شده است.

جبار فیضی اضافه کرد: این چنگک ها چهره زشتی را در سطح  معابر عمومی و محل های پرتردد در شهرها و روستا ها بوجود آورده بود و این میزان چنگک جمع آوری شده به نفع صندوق دولت ضبط شده است.

 وی افزود:  همچنین در یکماه گذشته بیش از ۵۰ واحد  شامل قصابی ها، مرغ فروشی ها، رستوران ها و کبابی ها بخاطر عدم رعایت موارد بهداشتی و عرضه محصولات تاریخ مصرف گذشته پلمب شده اند.

فیضی جلوگیری از ذبح دام در  ملاعام، بازرسی روزانه از صنوف سطح شهرستان، پلمب واحدهای متخلف و تشکیل پرونده قضایی، ممانعت از فروش و عرضه مرغ زنده و بازدید مانیتور جهت جلوگیری از بیماری تب برفکی در سطح روستا ها از دیگر برنامه های اجرایی توسط دامپزشکی چرداول برشمرد.

 

انتهای پیام/ر