ایلام بیدار06:41 - 1399/01/18
فرماندارسیروان خبر داد؛

یک میلیارد ریال کمک خیرین به حوزه سلامت سیروان

فرماندار سیروان گفت: انجمن خیریه سیروانی های مقیم تهران یک میلیارد ریال به حوزه سلامت و بهداشت و درمان این شهرستان برای مبارزه با کرونا کمک کردند.

به گزارشايلام بيدار،"جواد رحیمی مقدم"،فرماندار سیروان،گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از خیرین سیروانی با کمک های نقدی و غیرنقدی خود به شبکه بهداشت و درمان شهرستان نقش خود را در حمایت از این بخش اعلام کرده اند.

وی تاکید کرد: همراهی و همگامی انجمن‌های مردمی سیروان و همچنین بزرگان و معتمدان با بخش دولتی در مقابله با ویروس کرونا، قابل قدردانی است.

وی یادآور شد: بخش های غیردولتی سیروان با همکاری و همگامی خود ثابت کردند که در روزهای سخت با بخش دولتی همراه هستند و در خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. 

استفاده از توان بزرگان و معتمدان برای متقاعدسازی مردم

فرماندار سیروان گفت: با توجه به ممنوعیت برگزاری هر گونه تجمع از جمله مراسم های عزا و شادی، از ظرفیت بزرگان و معتمدان شهرستان برای متقاعدسازی مردم بهره گرفته می شود.

رحیمی مقدم افزود: به منظور جلوگیری از تجمع و ازدحام مردم در مراسم تشیع و دفن اموات از طریق بزرگان و معتمدان منطقه با خانواده های متوفیان رایزنی می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به بافت روستایی و سنتی شهرستان برپایی آیین های عزا و فاتحه خوانی از اهمیت خاصی برخوردار است بنابراین مردم باید در زمینه خطرات برگزاری چنین تجمعاتی توجیه شوند.

فرماندار سیروان یادآور شد: در این راستا با همکاری بزرگان و معتمدان شهرستان و همچنین همراهی مردم در چند روز گذشته ۶ مراسم تدفین مدیریت و از تجمع مردم جلوگیری شد.

رحیمی مقدم اضافه کرد: اما متاسفانه چند روز گذشته در پی فوتی یک جوان سیروانی، رایزنی با خانواده متوفی نتیجه بخش نبود و با وجود انسداد مسیر محل دفن از ۲ طرف و استقرار نیروی انتظامی، انبوهی از جمعیت خانواده و نزدیکان متوفی تجمع کردند که توسط پلیس راه ناچار به اعمال قانون شدیم.

وی تاکید کرد: دغدغه همه مسوولان و متولیان مبارزه با کرونا حساس بودن مردم و درک شرایط بحرانی مقابله با این بیماری و عدم برگزاری هرگونه تجمع است که جز با همراهی و همکاری مردم محقق نخواهد شد.

 

انتهای پیام/الف