ایلام بیدار08:48 - 1399/01/16

اثرات اقتصادی کرونا، گریبان اروپا و آمریکا را گرفت!

سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که ۴ میلیون کارگر فرانسوی در حال دریافت مزایای جزیی بیکاری [طرح جزئی معیشتی برای بیکاران] هستند و این تعداد در حال افزایش است.

به گزارشايلام بيدار، شیوع ویروس کرونا در دنیا باعث شده تا اقتصاد جهانی با بحرانی کم سابقه و حتی بی سابقه مواجه شود تا جایی که بسیاری از کارشناسان معتقدند تبعات اقتصادی این ویروس تا ماه های آینده می تواند تبعات سنگینی برای دولتمردان و از همه مهمتر مردم و اقشار کم درآمد جامعه در پی داشته باشد.

اروپایی ها که این روز ها در سایه ناکارآمدی برای کنترل ویروس کرونا تحت فشار شدید افکار عمومی هستند، حال علاوه بر مبارزه با کرونا، سعی در کاهش تبعات اقتصادی گسترش کرونا هستند اما تا کنون با شکست مواجه شده و بسیاری از مردم شغل خود را از دست داده اند.

به گزارش یورونیوز، وزارت کار اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ماه مارس به دلیل «تاثیر بحران ناشی از شیوع بیماری "کووید ۱۹"» به جمع بیکارها در این کشور افزوده شدند.

رسانه های اسپانیا افزایش ۳۰۰ هزارنفری شمار بیکاران در این کشور را «بی سابقه» توصیف کرده اند.

سی ان ان نیز در گزارشی اعلام کرد که ۴ میلیون کارگر فرانسوی در حال دریافت مزایای جزیی بیکاری [طرح جزئی معیشتی برای بیکاران] هستند و این تعداد در حال افزایش است.

اوضاع در آمریکا نیز بهتر از اروپا نبوده و شاخص بورس های ایالات متحده روز به روز در حال سقوط است.

دولت آمریکا در تازه‌ترین آمار اعلام کرده که هفته گذشته در این کشور بیش از شش و نیم میلیون نفر اعلام کرده‌اند بیکار شده‌اند تا از حمایت دولتی برخوردار شوند. این در حالی است که هفته قبل این عدد حدود سه و نیم میلیون نفر بود.

به گزارش بی بی سی، در تاریخ آمریکا این حجم بیکاری بی‌سابقه بوده و برآورد می‌شود از این هم بالاتر برود.

به نظر می رسد غربی ها در حالی که هنوز نتوانسسته اند بحران کرونا را کنترل کنند در آینده ای نزدیک وارد بحران اقتصادی این بیماری همه گیر شده که بی تردید تبعات اجتماعی آن برای این دولت ها فراتر از شرایط کنونی باشد.

 

 

انتهای پیام/ر