ایلام بیدار01:04 - 1399/01/16
ایلام بیدارگزارش می دهد؛

قصه پرغصه قطع درختان در ایوان + تصاویر

قطع بی رویه درختان در کوه بانکول این روزها به معظلی تبدیل شده است که باید برای آن تدبیری اندیشید.

به گزارشايلام بيدار،درختان امروزه قصه های متفاوتی را از دردهایشان می گویند از قطع آن ها به خاطر توسعه زمین های کشاورزی گرفته تا تهیه ذغال و ... را می توان به این ها اضافه کرد.

بنا برآمارهای رسمی متاسفانه هرساله از جمعیت جنگل های ایران کاسته می شود ودراین زمینه برنامه خاصی برای مقابله با آن وجود ندارد که این باعث می شود تا درختان در مبارزه برای بقا تنها بمانند.

توسعه کشاورزی واز ضروریات اقتصاد مقاومتی بوده  که مورد تاکید کارشناسان اقتصادی است ولی کشاورزی همیشه در کنار حفظ طبیعت بوده و هیچ وقت از آن جدا نیست

متأسفانه این روزها طبیعت گردانی که به مسیر جاده ی شهرستانایوان  می روند، شاهد صحنه های فجیعی از قطع درختان بلوط با هدف توسعه ی زمین های کشاورزی هستند. معضلی که در کنار بیماری فراگیری که آفت جان این درختان ارزشمند شده بیم نابودی کامل جنگل های این منطقه را به وجود آورده است.

 

 

مردم طبیعت دوست شهرستان ایوان از مسئولین محترم شهرستان خواستار برخورد با افرادی شدند که به بهانه توسعه زمین های کشاورزی درختان را قطع می کنند.

محمدی  یکی از شهروندان ایوانی  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متاسفانه بارها مشاهده می شود که در زمین های کشاورزی درختان را آتش می زنند یا با روش هایی کاری می کنند که درختان خشک شوند و  این برای طبیعت شهرستان  که در معرض نابودی قرار داد خبر بدی است.

محمدی  خاطرنشان کرد:قطع درختان برای تهیه ذغال و قاچاق آن به مناطق دیگر از جمله کارهایی است که عده ای روزانه انجام می دهند وباید جلوی آن ها گرفته شود.

این شهروندایوان بیان داشت:حفظ ونگهداری طبیعت یکی از وظایف اصلی ماست که همه مردم در کنار مسئولین نباید به این گونه مسائل بی تفاوت باشند.

البته در حفظ وحراست درختان همه باید سهیم باشد وفقط این مورد شامل یک ارگان خاص نمی شود.

درپایان باید گفت که حفظ ونگهداری طبیعت از اولویت های اصلی باید باشد وبه رغم مشکلاتی که درختان ازبیماری گرفته تا قطع بی رویه دارند باید با تمام توان به جنگ دشمنان طبیعت برویم.

 

انتهای پیام/الف