ایلام بیدار06:47 - 1399/01/13
ایلام بیدارگزارش می دهد:

جوشش مهربانی در شرایط کرونا؛از توزیع ماسک تا بخشش اجاره بها

در این برهه زمانی انسانهایی هستند که با دستگیری از دیگران معنای واقعی بخشش را ترجمه کردند.

به گزارشايلام بيدار،این روزها را می توان روزهای کرونایی نامید چرا که مدتی است که کشور عزیزمان ایران اسلامی درگیراین ویروس منحوس شده است.

از همان ابتدای ورودی این ویروس شاهد ایجاد ستاد کرونا در سطح کشور بودیم به طبع در استان ایلام نیزستاد کرونا تشکیل شدکه هر کدام از اعضا وظایف خاص خودشان را برعهده دارند.

تصمیمات مهمی در این بازه زمانی توسط مسئولان  استان ایلام گرفته شد از همان روزهای ابتدایی  استاندار ایلام با حضور در تلویزیون از مردم خواست که در این بازه زمانی در خانه هایشان بمانندتا زتجیره مبتلایان قطع شود.

یکی ازتصمیمانی که طی چند روز گذشته در کل استان اجرایی شد باتوجه به افزایش تعداد مبتلایان تعطیل کردن صنوف غیر ضرور بود که این اقدام دراستای جلوگیری ازگسترش زنجیزه مبتلایان صورت گرفت.

آنچه دراین روزهای اخیر نظر نگارنده را به خودش جلب کردبخشش اجاره بها توسط مالکان مغازه ها بود که استارت این کار ابتدادر فضای مجازی تحت عناوین مختلف زده شد.

 این هشتک‌هایی که با استقبال بسیار مردم روبه رو شد و تا حدودی سبب آرامش صاحبان کسب و کارها شد، که مالکان منازل و واحدهای تجاری به صورت خودجوش اقدام به ایجاد آرامش در جامعه کردند تا شاید قدری از بار رنج و محنت ناشی از شیوع ویروس کرونا را کم کرده باشند.

چرا که در این شرایط بازارها، اصناف و برخی از مشاغل برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یا به صورت خودجوش و یا با تصمیم شورای تامین و شورای سلامت در هر استان و شهرستان تعطیل شدند که این تعطیلی در برخی از مشاغل، اصناف  و کسبه ضرر و زیان‌هایی را به دنبال داشته است.

احمدی  مالک چندین واحد تجاری در شهرستان ایوان گفت:همگان می دانند که صنوف مختلف تقریبا از اواسط اسفند ماه با بازار خوبی روبرو نشدند چرا که شرایط قرنطینه ایجاب می کرد که مردم در خانه  هایشان بمانند و از ترددهای غیر ضرور خودداری نمایند.بنابراین دیگر مغازه داران شاهد مراجعه مردم جهت خرید نبودند.

وی اظهار کرد:بنابراین لازم و ضروری است که در این ایام و تعطیلی بازار و اماکن کسب و کار باید هوای همدیگر را داشته باشیم تا بتوانیم با موفقیت کرونا را شکست دهیم.

وی هدف از این اقدام را عمل به مسوولیتی که در قبال جامعه دارد عنوان کرد و گفت: باید هر کسی سهمی در مقابله با بحران کرونا داشته باشد تا بتوان بر این ویروس خطرناک غلبه کنیم.

جدا از اینگونه اقدامات نیز کسانی در نقاط مختلف استان اقدام به توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک ،مواد ضدعفونی ...در بین خانواده هایی که از توان مالی مناسبی برخوردار نبودند کردند تا شاید بتوانند ذره ای از مشکلات به وجود امده از این ویروس متحوس را بکاهند.

 

انتهای پیام/الف