ایلام بیدار10:01 - 1399/01/06
فرماندار مهران خبر داد؛

بسته شدن کمربندی غربی مهران جهت پیشگیری از کرونا

فرماندار مهران از بسته شدن کمر بند غربی این شهر به دلیل مبارزه با کرونا و همچنین ایجاد گیت سلامت در وردی میدان نفتی این شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "اسد قاسمی"، فرماندار مهران در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: پنجاه درصد فوت شده های کورنا ویروس درآرامستانهای شهرستان مهران دفن شده اند و اکثر مردم استان و ایلات وطوایف در آرامستانهای شهرستان مهران قبلا زمین قبر تهیه کرده اند که با شیوع این بیماری و فوت شدن تعدادی از هم استانی هایمان ایلات و طوایف مختلف اموات خود را در آرامستانهای علی صالح و شهر مهران دفن میکنند .

وی از بسته شدن کمر بند غربی این شهر به دلیل مبارزه با کرونا و همچنین ایجاد گیت سلامت در وردی میدان نفتی این شهرستان خبر داد.

 قاسمی اظهار کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در مهران ۲۷ نفر هستند که دو نفر از این آمار متعلق به شهرستان مهران نمی باشند.

فرماندار مهران افزود: با دستور ستاد مبارزه با کرونا و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان تعداد 100چادرنشین که برای ایام عید همچون سالهای گذشته به دامان طبیعت آمده بودند جمع اوری گردید و گشت کنترل و جمع آوری چادر های مسافران در حوزه شهرستان با حضور دادستان و نیروی انتظامی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کنترل سلامت در ورودی دهلران به مهران توسط اعضای هلال احمر و با کمک نیروی انتظامی، راهور و بسیج انجام می شود و ورودی ایلام به مهران هم ستاد مردمی مبارزه با کرونا و نیروی انتظامی و راهور به همراه شبکه بهداشت کنترل می کنند .

فرماندار مهران همچنین افزود: به منظور کنترل بیشتر شهر مهران مسیر پل زائر هم با کمک‌ نیروی انتظامی شهرستان کنترل میشود، کنترل بازار و ایجاد گشت های مشترک توسط دادستان و اداره صنعت معدن و تجارت برای کنترل بازار و تجدید نظارت بر بهداشت نانوایی ها و جایگاهای سوخت روزانه انجام می شود .

 وی همچنین از غربالگردی بیش از 10هزار نفر در پست های کنترل سلامت در ورودی های شهر ، آماده کردن بیش از ۶۰۰ لیتر مواد ضد عفونی در روز  توسط اداره های آب فاضلاب شهری و روستایی، ثبت بیش از ۳۰۰۰ خانوار در طرح غربالگری توسط بسیج و سپاه مهران، تداوم عملیات ضد عفونی معابر در سطح شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ش