ایلام بیدار07:24 - 1399/01/06
استاندار ایلام:

کنترل و پایش ورودی های استان ایلام سرعت می گیرد

استاندار ایلام گفت: کنترل تب سنجی در ۱۱ شهرستان استان ایلام انجام می شود.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام در دهمین  نشست اعضای ستاد مقابله با کرونای استان ایلام گفت: ورودی های استان با همراهی نیروی انتظامی، سپاه و سایر ارگان های مسئول کنترل می شود ولی باید خروجی ها نیز با دقت بیشتری مورد رصد قرار گیرند تا افرادی که مشکوک به ویروس کرونا هستند ضمن شناسایی از انتقال آن به سایر افراد جلوگیری شود.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون کنترل تب سنجی در ۱۱ شهرستان استان ایلام انجام می شود.

 

استاندار ایلام بر لزوم مسدود کرون جاده های فرعی با هماهنگی پلیس راه نیروی انتظامی برای جلوگیری از تردد افرادیکه مشکوک به ویروس کرونا هستند، تاکید کرد.

 

سلیمانی دشتکی با قدردانی از عملکرد اتاق اصناف استان در تعطیلی صنوف غیرضروری در سطح ایلام گفت: خوشبختانه اکثریت صنوف به این مصوبه ستاد تمکین کرده اند.

 

وی با اشاره به راه اندازی سامانه غربالگری برای اطلاع از وضعیت سلامتی افراد یادآور شد: ۵۰ درصد خانوارهای ایلامی تاکنون در این سامانه ثبت کرده و شرایط آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

 

سلیمانی دشتکی از عموم رسانه ها بویژه صدا و سیمای مرکز ایلام خواست با استفاده از ظرافت های هنری در جهت اقناع عمومی برای تشویق مردم به منظور خارج نشدن از منزل بویژه در ایام نوروز تلاش کنند.

 

استاندار ایلام بر اجرای تمامی مصوبه های ستاد مقابله با کرونا توسط ‌دستگاه های عضو تاکید کرد و جمع آوری زباله ها و پسماندهای موجود از سوی شهرداری ها را از مواردی ذکر کرد که باید به وقت رعایت شود.

 

سلیمانی دشتکی با اشاره به اختیاراتی که از سوی رهبر معظم انقلاب به ستاد مقابله با ویروس کرونا داده شده است، گفت: برخی از ممنوع بودن ورود افراد در استان های دیگر سخن می گویند در حالیکه در تماس با استانداران این استان ها این موضوع تکذیب شد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر افرادیکه در روزهای گذشته وارد استان شده اند، ایلامیان ساکن در سایر استان ها هستند که برای دیدن خانواده خود وارد ایلام شده اند، تاکید کرد: موافق حضور افراد غیربومی در استان با توجه به خطر سرایت ویروس کرونا نیستیم و باید مطابق تصمیمات ستاد با این افراد برخورد شود.

 

استاندار ایلام در پایان گفت: بیشتر افراد غیربومی که در این ایام وارد استان می شوند از کارکنان و متخصصان شاغل در پروژه های نفت و گاز و سایر صنوف بوده و برخی نیز کالاهای مورد نیاز استان را وارد می کنند که باید با رعایت اصول بهداشتی و اطمینان از سلامت آنان نیازهای استان به کالاها و خدمات نیز تامین شود.

 

انتهای پیام/ش