ایلام بیدار15:20 - 1399/01/05

اینترنت رایگان معلمان از امروز فعال می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته رایگان ۲۰ گیگی برای معلمان از امروز فعال می‌شود که تا خرداد ماه این بسته قابل استفاده است.

به گزارشايلام بيدار، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به تحقق بیشتر شعار درخانه بمانیم و تسهیلات بیشتر به مردم گفت: این بیماری پدیده فراگیر در حدود ۱۶۰ کشور جهان است و در اکثر کشور‌ها شبکه‌های ارتباطی دچار کندی شده است.

وی افزود: ما در این خصوص تلاش‌های گسترده‌ای کردیم و با تلاش به بخش خصوصی و اپراتور‌ها از دو هفته پیش مصرف پهنای باند به حدود چهار هزار گیگابیت در ثانیه رسید که این میزان در سال ۹۲ حدود ۷۳ گیگبایت بود و ما اکنون به چهارهزار گیگابیت رسیده ایم و قبل از شیوع بیماری کرونا این رقم دو هزار و ۶۰۰ گیگابیت بود که جهش قابل توجهی به حساب می‌آید.

آذری جهرمی تصریح کرد: در همین مدت ظرفیت سرویس‌های داخلی به حدود دو هزار و ۵۰۰ گیگابیت در ثانیه رسیده است یعنی مجموعه شبکه ما شش و نیم ترابیت در ثانیه را مدیریت می‌کند.

وی همچنین درباره خدمات در نظر گرفته شده برای معلمان که در این بازه تعطیلات به شیوه آموزش الکترونیک فعالیت داشتند، گفت: در این روز‌ها اپراتور‌های تلفن همراه گسترش شبکه‌های شان را با جدیت به پیش می‌برند و ما امروز بسته هدیه رایگان ۲۰ گیگی را برای معلمان فعال می‌کنیم که تا خرداد ماه قابل استفاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: برای دانشگاه‌ها نیز خدمات آموزشی از راه دور را رایگان کردیم و ۹۰ سایت را هم که در حوزه خرید مردم فعالیت می‌کنند با معرفی وزارت صنعت رایگان کردیم.

انتهای پیام/ش