ایلام بیدار19:31 - 1399/01/04
فرمانده سپاه ناحیه ایلام:

۴۵۲ گروه جهادی برای مقابله با کرونا سازماندهی شده است/ تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه ناحیه ایلام

فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: گروه های جهادی گندزدا با همکاری شبکه بهداشت اقدام به گندزدایی چند مرحله ای مناطقی که بیمار مشکوک یا مثبت به کرونا دارند خواهد نمود.

به گزارشايلام بيدار، سرهنگ پاسدار "حیدرالفتی"، فرمانده سپاه ناحیه ایلام در گفتگو با ایلام بیدار گفت: سپاه پاسداران همچون سایر صحنه‌های سخت پیش آمده در گذشته، با احساس وظیفه نسبت به یاری مردم، آماده هرگونه پشتیبانی از حوزه بهداشت و درمان شهرستان است.

وی اظهار کرد: قرارگاه پدافندزیستی شفا در سپاه ناحیه ایلام از همان ساعات انتشار کرونا تشکیل گردید و با ابلاغ به جهادگران سلامت بسیجی در قالب این قرارگاه ۱۸۰۸ نفر بسیجی در ۴۵۲ گروه جهادی سازماندهی و در خانه بهداشت و پایگاه های بهداشت شهرستان مستقر شده و ، بیش از  41 هزار نفر را غربالگری کرده‌اند.

الفتی به اقدامات محله ای سپاه ناحیه ایلام برای مبارزه با کرونا اشاره کرده و گفت: با افزایش آمار مبتلایان، از دو هفته قبل درکنار قرارگاه پدافند زیستی شفا ، قرارگاه مردمی نیز توسط این سپاه تشکیل شده که تمرکز اصلی این قرارگاه رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه نشین است که بیش از  862 بسته معیشتی و 4000 هزار بهداشتی در این ‌مناطق توزیع شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام با تأکید بر استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در امر غربالگری فعال و قرنطینه‌های خانگی گفت: در صورت نیاز، برای نظارت بر داروخانه‌ها، کارخانه ها و کارگاه‌های تولیدی نیز بسیج و سپاه ناحیه ایلام اماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی میباشد.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام از گندزدایی و ضدعفونی محله هایی که بیمار کرونایی داشته اند خبرداد و گفت: گروه های جهادی گندزدا با همکاری شبکه بهداشت اقدام به گندزدایی چند مرحله ای مناطقی که بیمار مشکوک یا مثبت به کرونا دارند خواهد نمود.

انتهای پیام/ش