ایلام بیدار08:12 - 1399/01/04

استقبال کشورهای اروپایی و منطقه از محصولات «نانویی ایران»

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:گستردگی محصولات نانو ایران در بین کشورهای اروپایی و منطقه بسیار قابل قبول است و باید از نظر کمی میزان صادرات را افزایش دهیم.

به گزارشايلام بيدار،

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در رابطه با برنامه‌های ستاد نانو در سال ۱۳۹۹، گفت: در این سال تابع سند ۱۰ ساله دوم هستیم که بیشترین تمرکز در ارتباط با توسعه فناوری‌های جدید و در عین حال رسوخ فناوری‌ها در صنعت و صنعت‌سازی بخصوص تجاری‌سازی محصولات نانو با تمرکز خاص روی توسعه صادرات محصولات به سایر کشورها هستیم. 

صادرات محصولات نانو به بیش از ۴۵ کشور دنیا

وی افزود: در حال حاضر به بیش از ۴۵ کشور دنیا  از جمله چین، مالزی، کانادا، ایتالیا و حتی کشورهای اروپایی صادرات داریم و کشورهای همسایه نقش خوبی در خرید محصولات نانو ایران دارند. 

افزایش صادرات محصولات نانو از نظر کمی 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌ نانو معاونت علمی ادامه داد: از نظر گستردگی، بازار محصولات نانو قابل قبول است و ما باید از نظر کمی میزان صادرات را افزایش دهیم و بحث صادرات را گسترده‌تر کنیم. 

سرکار گفت: شرکت‌های ایرانی محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند و از نظر قیمت فوق‌العاده رقابتی هستیم و لیاقت این را داریم که میزان صادرات محصولات نانو به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند. 

انتهای پیام/ش