ایلام بیدار07:56 - 1398/12/26
رییس هیات نظارت بر انتخابات ایلام:

تعویق دور دوم انتخابات تداخلی با شروع فعالیت منتخبان فعلی ندارد

رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: تعویق برگزاری دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تداخلی با شروع فعالیت منتخبان فعلی ندارد.

به گزارشايلام بيدار،"یوسف امیدی"،  رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت:نمایندگان منتخب کنونی با شروع به کار مجلس در خردادماه سال آینده فعالیت رسمی خود در مجلس را شروع می‌کنند و افراد پیروز در مرحله دوم نیز پس از تایید نهایی از سوی شورای نگهبان به مجلس ملحق می‌شوند.

وی تاکید کرد: دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه جنوب این استان ۲۱ شهریورماه سال آینده برگزار می‌شود.

امیدی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود حوزه‌هایی که انتخابات در آنها به مرحله دوم کشیده شده است ۲۹ فروردین ماه با برگزاری انتخابات نامزدهای پیروز مشخص و این حوزه ها نیز تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: اما اکنون باتوجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و همچنین همزمانی ۲۹ فررودین ماه با ایام روزه‌داری مردم، به صلاحدید شورای نگهبان و وزارت کشور مرحله دوم انتخابات در ۱۱ حوزه انتخابیه کشور از ۲۹ فروردین ماه به ۲۱ شهریورماه تغییر یافت.

 

انتهای پیام/الف