ایلام بیدار08:14 - 1398/12/25
ایلام بیدارگزارش می دهد؛

بسیج مردم و مسئولان برای مقابله با کرونا در چرداول + تصاویر

در شهرستان چرداول اقدامات مختلفی برای مبارزه با کرونا در سطح شهرستان صورت گرفته است.

به گزارشايلام بيدار، شیوع ویروس کرونا در ایران باعث شد تا عده ای زیادی از هم وطنان به این ویروس گرفتار شوند واز سوی دیگر بیم آن می رفت که برخی افراد دراثر این ویروس جان خود را از دست بدهند.

بنابراین پیشگیری بهترین راه درمان است واگر این مقلوله به جد پیگیری شود قطعا مشکلات کمتر خواهد شد.

برای مبارزه با این ویروس همه باید پای کار باشند واز طریقی که لازم اقدامات پیشگیرانه انجام داد تا افرادی که در لیست خطربرای ویروس کرونا هستند خطری آن ها را تهدید نکند.

در شهرستان چرداول هم مانند سایر نقاط دیگر کشور اقدامات پیشگیرانه شروع شده وبسیاری از تجمعات به تعطیلی کشیده شده ورفت وآمدها در بازار هم کم شده است.

البته ذکر این نکته ضروری است که گروههای جهادی وبسیج بازهم با عزم جهادی برای مبارزه با این ویروس وارد میدان شده اند.

الیاس فتاحی فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:در اثر شیوع ویروس کرونا همه ستاد بحران در حالت آماده باش کامل قرار دارند وهمه تجمعات ومراسمات در سطح شهرستان تعطیل شده است.

وی اظهار کرد:مراسمات مذهبی، فاتحه ، عروسی ، مراسمات ادارات ، جشن ها ومورادی از این قبیل به خاطرشیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود تا از شیوع آن پیشگیری شود.

فرماندار چرداول درادامه گفت:مبادی ورودی شهرستان  که ورودی استان نیزهست کنترل شده وروی همه افراد تب سنجی صورت گرفته واز ورود افراد سایر استان ها جلوگیری می شود.

فتاحی خاطرنشان کرد:همکاری سپاه وبسیج درزمینه با مبارزه با این بیماری قابل تقدیر است واز کنترل مبادی ورودی تا ضدعفونی شهرها وروستاها وتامین اقلام بهداشتی و...  بسیج وسپاه اقدامات گسترده ای را انجام داده است.

وی عنوان کرد: شهرها وروستاها به صورت مداوم ضدعفونی شده واز طریق رسانه ها ، انتشار پوستر، صداوسیما ، استفاده از ریش سفیدان هر شهر وروستا فرهنگ سازی برای پیشگیری از این ویروس انجام می گیرد.

فرماندار چرداول تصریح کرد: در حال رایزنی برای تامین اقلام بهداشتی در شهرستان هستیم وبیمارستان ودرمانگاه های شهرستان آماده پذیرش وشناسایی بیماران مبتلا به ویروس هستند ، همچنین برای شرایط حاد هم تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ر