ایلام بیدار08:43 - 1398/12/24
ایلام بیدارگزارش می دهد:

نیاز مبرم مردم ایوان به اقلام بهداشتی و ضدعفونی

با افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونامردم در سطح شهرستان ایوان با کمبود اقلام بهداشتی روبرو هستند که نیازاست مسئولان اقداماتی را انجام دهند.

به گزارشايلام بيدار،«کرونا ویروس» نامی که این روزها کسی نیست، آنرا نشنیده باشد و با شنیدنش تصوری وحشتناک به عنوان یک هیولای ریز میکروسکوپی کشنده از آن نداشته باشد

ویروسی که اگر چه خطرناک است اما خطرناکی آن به دلیل میزان کشندگی آن نیست، خطرناک بودن این بیماری  و تلاش جهانی برای کنترل آن، به دلیل سرعت انتشار و شیوع کرونا ویروس است.

 

بیماری ایجاد شده با ویروس کرونا که به آن بیماری کرونای2019  یا  (COVID19) می‌گویند، اولین بار در ووهان چین شناسایی شد. CO مخفف کرونا، VI مخفف ویروس و D  به معنی بیماری (در انگلیسی) است.

 

این بیماری هنوز درمان قطعی به صورت واکسن و دارو ندارد و دانشمندان علم پزشکی در حال بررسی زوایای مختلف این ویروس و انجام آزمایشات مختلف در راستای تولید واکسنی برای مقابله با آن هستند، اما بهترین راه مقابله با این بیماری مقابله با شیوع و انتشار آن است و بهترین راه جلوگیری از شیوع آن،  رعایت نکات بهداشتی فردی و محیطی و عدم حضور در اماکن های شلوغ و پرجمعیت تا بتوان این اپیدمی را تحت کنترل درآورد.

 

شهرستان ایوان نیز یکی از شهرستانهای استان ایلام است که این روزها حال و هوای خاص خودش را دارد وشرایط خاصی بر سطح شهرحاکم است به طوری که هرجا گذر کنیم حرف و حدیثهایی راجب این ویروس به گوش می رسد.

چندروز پیش بود که با اعلام وضعیت قرمز در این شهرستان از طریق رسانه ها و بلندگو در سطح شهر به مردم اعلام شد که وضعیت شهرستان در حالت قرمز قرار گرفته است و بهترین راه حل در حال حاضر ماندن در منازل است.

در کنار این اقدام که سبب شد مردم حساسیت خاصی پیدا کنند به طوری که پنجشنبه و جمعه آخر سال کسی در آرامستان امامزاده حاجی حاضر که یک رسم دیرینه و قدیمی بود حاضر نشدند این امر نشان دهنده اهمیت موضوع برای مردم بود.

حل با ذکر این مطالب در راستای اینکه مردم شهرستان همکاری لازم را با مسئولان داشته اند چرا مسئولان شهرستان در به کمبودهای شهرستان توجه نمی کنند.

شاید بیشترین مراجعه مردم این روزها به داروخانه ها جهت دریافت ماسک و دستکش.... می باشد که با پاسخ مسئولان مبنی بر نداشتن ماسک و اقلام بهداشتی مواجه می شوند.

شاید طی روزهای گذشته اقلامی در بین مردم توزیع شده است اما این تعداد پاسخگوی نیازهای مردم نیست و مسئولان باید در راستای تامین نیازهای مردم اقدامات بهتری را صورت دهند.

 

انتهای پیام/الف