ایلام بیدار08:50 - 1398/12/17

دریافت نقدی عوارض آزادراهی ممنوع شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت دریافت عوارض به صورت نقدی در آزادراه ها خبر داد و گفت: برای مقابله با شیوع کرونا در گیت های عوارضی آزادراه ها دستگاه پوز نصب می شود.

به گزارشايلام بيدار، عبدالهاشم حسن‌نیا با  اشاره به  الزام رعایت مسائل بهداشتی در پرداخت عوارض آزادراهی، اظهار کرد: پیرو نامه شماره 182748/72 مورخ 16 اسفند 98 در خصوص لزوم رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در محل ایستگاه‌های عوارضی شرکت های احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه‌ها ملزم شد تا نکاتی را جهت پرداخت عوارض آزادراهی از ساعت 6 صبح مورخ 17 اسفند 98 (فردا) اجرایی کند.

وی با اشاره به این موارد ادامه داد: به نحوی برنامه‌ریزی و تدارک لازم دیده شود تا رانندگان بتوانند برای پرداخت عوارض عبور از آزادراه شخصا و به راحتی با کارت شتاب خود از دستگاه پوز استفاده کرده و نیازی به تحویل و تبادل کارت بین راننده و متصدی گیشه نباشد.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیان کرد: همچنین در محل هر یک از گیت‌ها برای ورود رمز کارت‌های شتاب با توجه به لزوم اجتناب از تماس مستقیم انگشت راننده بلیت‌های دستگاه پوز اقلام بهداشتی از قبیل دستکش نایلونی یکبار مصرف، دستمال کاغذی و کیسه فریزر در اختیار راننده قرار گیرد.

حسن‌نیا در ادامه افزود: در صورت عدم استفاده از کارت شتاب توسط رانندگان شماره پلاک، کلاس خودرو و سایر مشخصات شناسایی خودرو ثبت تا در راستای پیگیری وصول عوارض از طریق مراجع ذیربط مورد استفاده بعدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: لازم است با تهیه و نصب بروشور و بنرهای اطلاعاتی در ابتدای آزادراه و در طول مسیر رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه و همچنین اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تسهیلات پیش‌بینی شده فوق‌الذکر در پرداخت عوارض برای رانندگان انجام شود.