ایلام بیدار08:27 - 1398/12/08
متخصص بیماری های عفونی:

شایعات فضای مجازی ویروس کرونا را خطرناک کرده است/ مردم نباید ازویروس کرونا بترسند

متخصص بیماری های عفونی گفت:شایعات فضای مجازی ویروس کرونا را خطرناک کرده است.

به گزارشايلام بيدار، دکتر فیضی متخصص بیماری های عفونی درخصوص ویروس کرونا گفت:سال گذشته هم بیماری هایی که دراین فصل شیوع زیادی پیدا کرد ه بود اما امسال ترسی که بیماری کرونا هست بی سابقه بوده وبا چاشنی ترس همراه شده که بنا این ترس شبکه های مجازی بودند و هرچیزی را به این بیماری حتی در چین ربط می دادندواین داستان از چین ریخته شد تا به ایران رسید.

وی اظهار کرد:کرونا یک بیماری تنفسی فوقانی است که که حدود 80 هزار نفر بیمار 79 هزار آن بهبود یافته وهزار نفر دیگر آن شامل افراد سالمند ، بیماری های تنفسی ، قلبی ونقص ایمنی درگروه خطر قرار دارند بنابراین ترس از این بیماری بی مورد است.

فیضی در ادامه گفت: سرماخوردگی ، آنفولانزا و کرونا سه بیماری هستند که شبیه هستند وآن چیزی که دراین سه بیماری وجود معمولا با تب،سرفه ، سردرد که در کرونا بیشتر است ، آبریزش ودر مواردی که شدت بیشتری دارد تنگی نفس بیشتر در کرونا دیده می شود.

متخصص بیماری های عفونی در خاطرنشان کرد:بیماری سارس نزدیکی ژنتیکی خاصی با کرونا دارد با گرم شدن هوا محدود شد و ویروس کرونا هم احتمالا با گرم شدن هوا وعید نوروز این ویروس در کشور ما محدود خواهد شدودراین خصوص جای نگرانی نیست.

 وی یادآور شد: شست مداوم دست ها با آب ومواد بهداشتی مانند مایع دستشویی، رعایت بهداشت فردی، عدم روبوسی ودست دادن با دیگران وضدعفونی کردن محیط ها می توان از ویروس کرونا پیشگیری کرد.

متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد:آگاه سازی مناسب مردم در پیشگیری از این ویروس می تواند موثر باشد وبا دانستن واقعیت ها از بارروانی این ویروس برجامعه کاسته خواهد شد ومردم می دانند که در خصوص این ویروس جای نگرانی نیست.

 

انتهای پیام/ر