ایلام بیدار07:36 - 1398/12/08

ورود نماینده ولی فقیه به مشکل مددجویان بهزیستی

جمعی از مددجویان ناشنوای بهزیستی با حضور در بیت امام جمعه ایلام درددل خود را با زبان بی زبانی برای وی بیان کردند.

به گزارشايلام بيدار، در حالی که جلسات استانی به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور تقریبا تعطیل شده اما رسیدگی به امورات مردم توسط امام جمعه ایلام ادامه دارد.

امروز جمعی از مددجویان ناشنوای بهزیستی با حضور در بیت امام جمعه ایلام درددل خود را با زبان بی زبانی برای وی بیان کردند.

در این جلسه که دادستان ایلام هم حضور داشت ماجرای کلاهبرداری دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پیمانکار مسکن مهر مددجویان بهزیستی برای بانیان جلسه توضیح داده شد.

این مددجویان که تعدادشان در حال حاضر به ۱۷۶ نفر می رسد سال ۹۰ برای داشتن سرپناهی به نام مسکن مهر اقدام به تشکیل تعاونی و پرداخت مبالغی بین ۱۰ تا ۱۷ میلیون تومان به پیمانکار مربوطه کرده اند ، اما پیمانکار با بالا کشیدن پول این زبان بسته ها آنها را آواره تر از قبل کرده چرا که ارزش این سرمایه می توانست اکنون به چند برابر برسد که متاسفانه چنین نشده است.

امام جمعه ایلام که سه روز پیش از این ماجرا با خبر شده آستین همت بالا زده و با دعوت از دادستان، مدیرکل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استانداری ایلام به همرا جمعی از مددجویان بهزیستی سریعا جلسه ای در این خصوص تشکیل داد.

حجت الاسلام کریمی تبار در این جلسه با تاکید بر این موضوع که کسی حق خوردن مال کسی به ویژه این قشر از جامعه را ندارد و باید اقدامات عاجلی در این زمینه صورت بگیرد.

در این جلسه پس از شنیدن اظهارات مال باختگان مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین رایگان در اختیار این عزیزان قرار دهد و ستادی به ریاست کرمی مدیر عمرانی استانداری با حضور مسوولان اداره بهزیستی و راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا ماهانه گزارش پیشرفت کار را به امام جمعه بدهند.

همچنین مقرر شد از محل کمک های مردمی و خیرین و بنیاد برکت منابع مالی ساخت واحدهای مسکونی این مددجویان تامین شود.

دادستان استان ایلام نیز موظف به پیگیری حقوق مددجویان در پرونده مالباختگی پروژه مسکن مهر شد.

اقای سلطانی پدر یکی از مددجویان و مالباختگان مسکن مهر مددجویان بهزیستی گفت: در طول این مدت به هر کجا از استانداری و دیگر دستگاه ها مراجعه کردیم کسی پاسخگوی ما نبود تا اینکه مسئله را با نماینده محترم ولی فقیه در استان در جریان گذاشتیم و با عنایت ویژه وی این جلسه تشکیل و راه امیدی پیش پای ما گذاشته شد.

اقدامات حجت الاسلام کریمی تبار در ارتباط گیری با سطوح مختلف جامعه از نکات برجسته ای است که در کانون توجه اهالی قرار دارد چرا که خود از بطن جامعه دردمند برخاسته و تلاش هایش در رفع مشکلات مردم ایلام قابل لمس است.

 

انتهای پیام/س