ایلام بیدار08:16 - 1398/12/05
هشدار به کاسبان کرونا؛

اتمام حجت دادستانی با شایعه پراکنان کرونایی در ایلام

دادستان ایلام هشدار داد: برخی به خاطر جذب مخاطب با پخش شایعه خبر جعلی منتشر می کنند، دادستانی با کسانی که موجب تشویش اذهان عمومی شوند، به شدت و مطابق قانون برخورد می کند.

به گزارشايلام بيدار، "افشار خسروی زاد"، دادستان ایلام در نشست شورای اداری با بیان این مطلب گفت: مردم بیشتر از فضای مجازی اطلاعات می گیرند و برخی به خاطر جذب مخاطب با پخش شایعه خبر جعلی  منتشر می کنند، دادستانی با کسانی که موجب تشویش اذهان عمومی شوند، به شدت و مطابق قانون برخورد می کند.

دادستان ایلام با تاکید بر لزوم تامین اقلام بهداشتی مانند ماسک و ژل بهداشتی در سطح استان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: افرادیکه در فضای مجازی با پخش کردن شایعات آرامش روانی مردم را از بین می برند مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: هشدارهای لازم از طریق دانشگاه علوم پزشکی و رسانه ها داده شده اما در بین مردم فضای روانی نسبت به خطر ابتلا به ویروس کرونا ایجاد شده که ترس از ابتلا از خود مبتلا شدن اثرات مخرب بیشتری به دنبال دارد.

خسروی زاد، یادآور شد: کنترل فرودگاه، ترمینال گمرک، رانندگان برون شهری باید بصورت مرتب توسط تیم های بهداشتی برای تشخیص و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در دستور کار باشد.

وی پیشنهاد کرد در صورت لزوم مدارس استان برای یک هفته تعطیل شود تا ضمن پیشگیری از انتشار بیماری سلامت روانی مردم نیز تقویت شود.

 

رسانه ها جو منفی برای مردم ایجاد نکنند
استاندار ایلام نیز در این باره گفت: از رسانه ها می خواهم که اخبار و اطلاعات را تنها از مراجع تخصصی چون دانشگاه علوم پزشکی بگیرند و نبایست جوری عمل کرد که جو روانی منفی برای مردم مشکل ایجاد کند.
وی در ادامه از صدا و سیما خواست که برنامه‌هایی به همین منظور جهت آگاهی بخشی به مردم داشته باشد.

انتهای پیام/س