ایلام بیدار09:54 - 1398/11/29
یادداشت؛

ظرفیتهای استان و ضرورت انتخاب کاندید اصلح

قطعا در میان کاندیداهایی که از فیلتر شورای محترم نگهبان عبور کرده اند و همگی فرزندان پاک و دلسوز ایلام عزیز هستند، کسانی که هم تجربه و تخصص کافی و هم توانایی و احساس مسولیت و دلسوزی بالا را دارند وجود دارد.

صابر شفیعی:شور انتخابات همراه با تمام نقاط کشور، ایلام ما را نیز در بر گرفته است و این نعمت به واسطه نظام جمهوری اسلامی ایران و توسط یک فرآیند آزاد و دموکراتیک و مردم سالاری دینی انجام میشود.

مردم فهیم و آگاه ایران و بخصوص ایلام در انتخابات های متمادی هم پایبندی خود را به این نظام اسلامی اثبات کرده اند و هم نماینده مورد وثوق خود را روانه خانه ملت کرده اند ، حال با هر تفکر و سلیقه ای که خود تشخیص داده اند و حال  نوبت به انتخاب یازدهم رسیده است که لازم دانستم چند نکته را به کاندید های محترم این دوره انتخابات که احساس مسولیت کرده و وارد این عرصه شده اند  و سپس مردم عزیزم  که وظیفه ای سنگین انتخاب درست را بر گردن دارند یادآور شوم.

جا دارد اول به توصیه ای که حضرت امیرالمومنین علیه السلام که به مدیران خود داشته اند اشاره ای بکنم:
مسولیت برای شما مقام و وسیله ای آب و نان نیست بلکه امانتی بس سنگین به گردنتان است،کسی که در پذیرش مسولیت بر دیگری پیشی میگیرد در حالی که میداند فردی مناسب تر از او برای آن مسولیت وجود دارد به خداوند و پیامبر و امتش خیانت کرده است.*
با اشاره به همین حدیث حجت بر تک تک کاندیدهای محترم تمام میشود.

این مردم مظلوم و متعهد همیشه در تمام مراحل کشور با وجود تمام سختی هایی که وجود دارد درکنار مسولین و نظام وفادارانه مانده اند پس جا دارد پاسخ این همه وفاداری و صبرشان را مسولین با درکنارشان بودن و درک سختی ها و کمبودهایشان را کردن و تلاش برای رفع این کاستی ها و نیاز های اولیه زندگیشان تلاش و کوشش کنند که اگر این مردم نباشند جایگاه شما نیز معنایی نخواهد داشت.

از تمامی کاندید های محترم میخواهم به این چند جمله توجه داشته باشند که توجه به اینها میتواند مشکلات زیادی را از مسیر پیشرفت و رفع محرومیت و بیکاری جوانان مظلوم این استان بردارد:
ایلام سرزمین ذخایر نفت و گاز است ،ایلام سرزمینی چهار فصل و دارای خاکی حاصلخیز و مستعد میباشد،ایلام میتواند قطب صنعت غرب کشور باشد(با توجه به پتروشیمی عظیم ایلام)،ایلام سرزمین جوانان نخبه و مستعد که سرشار از انرژی برای آبادانی ملک خود هستند اینهارا گفتم اما افسوس که هیچدام برای ایلام نبوده و نیست جز جوانانی نا امید به آینده و بیکار و سر در گم از اینکه فردایشان چه خواهد شد،جوانانی با تحصیلات عالی و پر از انرژی و توانمندبرای انجام کارهای بزرگ اما بیکار و به دنبال نگهبانی و انجام کارهای خدماتی برای دریافت حداقل حقوق آن هم از شرکتهایی که سوود و مدیریتشان برای دیگران و مشکلات زیست محیطی و آلودگیشان برای ماست...

از ایلامی بگویم که کم جمعیت ترین استان کشور است و با وجود ثروتهای هنگفت بیکار ترین استان کشور،ایلامی که به تنهای 3.5 درصد کل نفت و 11 درصد از کل ذخائر گازی کشور را داراست

لازم است معرفی کوتاه از ذخیره هایمان فقط در حوزه نفت و گاز داشته باشم:
1)میدان گازی تنگ بیجار بخش چوار شهرستان ایلام، با تولید روزانه 7 میلیون مترمکعب گاز و حدودا 7 هزار بشکه میعانات گازی .
اگر فاز دوم این میدان اجرایی شود میتوان ظرفیت تولید آن را تا 12 میلیون مترمکعب گاز و 10 هزار بشکه میعانات بالا برد  که به طبعه آن پالایشگاه گازایلام نیز باید طرح توسعه ای خود را برای بالا بردن ظرفیت پالایش این میزان تولید انجام دهد که باعث نیشود  اشتغال پایدار زیادی را ایجاد کند
2)میدان نفتی آذر و چنگوله که مشترک با کشور عراق است و بسیار میدان استراتژیک و مهمی از جهت برداشت و وسعت مخزن میباشد ، این میدان اکنون با حداقل ظرفیت در حال تولید است ،روزانه حدودا 30 هزار بشکه که گنجایش ارتقا تولید تا 65 هزار بشکه در مرحله اول وتولید بیشتر با اتمام دیگر فازها را دارد.
قسمت مهم و اصلی ماجرا اینجاست که اگر تلاش نمایندگان و مخصوصا مدیرا ارشد استان باشد میتوان با ایجاد یک پالایشگاه کوچک 200 هزار بشکه ای از هدر رفت موقعیت اشتغال زایی که در این منطقه وجود دارد جلوگیری کرد.پالایشگاهی کوچک و چابک که ظرفیت اشتغال حداقل 700 نفر به طور مستقیم و صدها نفر دیگر به صورت غیر مستقیم را دارد تا خیل عظیم بیکاران تحصیل کرده این استان مظلوم و حروم را پوشش دهد.
اشتغال رکن اصلی پایداری و دوام یک زندگی است و بیکاری میتواند زندگی و آینده ای یک خانواده و یک جوان را نابود کند.
وقتی از ظرفیت های نفت و گاز استان میگویم فقط از انتقال و یا تاسیس یک شرکت نقل نیست از ایجاد شور  و امید و زندگی سخن میگویم.جوان پر شور است و دنبال آینده ای روشن و حداقل در استان ما ظرفیت برای ایجاد امید و شور بسیار زیاد است ولی باید بخوایم و بخواهند.
3)منطقه نفتی دهلران و چشمه خوش با تولید اسمی روزانه حدودا 185 هزار بشکه

و دیگر میادینی که هنوز طرح های توسعه ای آنها انجام نشده  مانند میدان گازی کبیر کوه ، میدان نفتی بانکول و دانان که استارت طرح های توسعه ای این میادین خود هزاران شغل را ایجارد خواهد کرد
حال به نظر شما دلایل محکم و مستدلی برای ایجاد یک شرکت مستقل نفتی در استان ایلام وجود ندارد ؟ ( مورد توجه نمایندگان کنونی و سابق و اسبق استان)

جوانان این استان هم توانمدی اداره این مناطق را دارند و هم تخصص و تحصیلات کافی برای چرخاندنشان را

حال چند خواهش از مردم عزیز  وفهیم  استانم را نیز دارم:
از تک تک شما عزیزان میخواهم تا با چشمانی باز و انجام تحقیق کامل و وسواس زیاد از میان کاندید های محترم انتخاب خود را انجام دهید،نگاه های قبیله ای و متعصبانه و فامیلی را کنار بگذارید که هرچه ضربه خورده ایم از همین نگاه غیر کارشناسانه و کور کورانه بوده است.

از رهنمودهای بزرگان و دانشمندان و عالمان و آگاهان استفاده کنید ، بزرگانی همچون رهبر فرزانه که همیشه چراغ راه بوده اند و هستند.

از نظر ایشان نماینده ای خوب کسی است که :
مومن باشد،انقلابی ، شجاع و دارای روحیه ای جهادی،کاآمد و به معنای واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد.
فردی که شجاعت سخن گفتن در مقابل فلان قدرت خارجی را داشته باشدکه اگر چنین نبود در شان و منزلت این ملت بزرگ نیست.
باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی،حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگهدارد.
مردم باید افرادی با چنین ویژگی هایی را بشناسند وبه آنها رای دهند اما اگر خودشان نمیتوانند به شناخت برسند از افراد آگاه و بصیر و مورد اعتماد جویا شوند

همه با اتکا به خداوند وارد این میدان شوید که هر رای شما ضامن امنیت این کشور و شما مردم عزیز است.

قطعا در میان کاندیداهایی که از فیلتر شورای محترم نگهبان عبور کرده اند و همگی فرزندان پاک و دلسوز ایلام عزیز هستند، هستند کسانی که هم تجربه و تخصص کافی را دارند و هم توانایی و احساس مسولیت و دلسوزی بالا.

تخصص بدون داشتن تقوا و تقوای بدون داشتن تخصص به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد پس هم تخصص و هم تقوا را مد نظر قرار دهیم و تجربه های کافی را نیز ازانتخاب گزینه های خود حذف نکنیم.

با انتخابی که میکنیم سرنوشت 4 سال خود وفرزندان و استانمان را رقم میزنیم پس درست و با آگاهی و بدون تعصبات کور انتخاب کنیم

آرزوی توفیق را برای تک تک عزیزان هم شهری و هم استانیم را دارم

وعده ای همه ای ما دوم اسفند ماه یکهزارو سیصدو نودو هشت

انتهای پیام/ش