ایلام بیدار08:36 - 1398/11/28

تک‌تیراندازی که جان ۵ نفر را نجات داد + عکس

رضا مکانی، پاسدار مدافع حرم طبق وصیتش با اهدای اعضای بدنش حیات دوباره ای به پنج نفر بخشید و سربازان وطن چنین انسان‌هایی هستند، روزی از جان انسان‌ها محافظت می‌کنند و روزی جان می‌بخشند.

به گزارشايلام بيدار، بیت اله احمدی؛ اعضای بدن جانباز مدافع حرم مرگ مغزی شده اهل شهرستان مرند، با وصیت خود و رضایت خانواده اش اهدا شد.

رضا مکانی ۳۳ ساله، جانباز مدافع حرم از شهرستان مرند، به دلیل مرگ مغزی در اثر یک حادثه، به فیض شهادت نائل شد و اعضای بدنش نیز، احیاگر زندگی چند نفر دیگر شد.

این پاسدار جوان، سال‌ها در مناطق مرزی شمال غرب کشور در کنار سایر رزمنده‌ها برای برقراری امنیت پایدار، ایفای نقش کرد، سپس در شهر حلب سوریه به عنوان تک تیرانداز حضور داشت و با داعش جنگید تا از حریم حرم اهل بیت (علیهم السلام) دفاع کند.

برادر این شهید می‌گوید: «هم رزم او شهید شده بود و بعد از آن، روحیه خوبی نداشت و همیشه آرزو می‌کرد که کاش به جای روح الله شهیده شده بودم».

او خواست و خداوند هم راضی شد اما برای مادرش خیلی سخت بود، مادری که در روز مادر باید از فرزندش خداحافظی کرده و پیکر مطهر او را به خاک بسپارد.

مادر این شهید می‌گوید: «وقتی در سوریه بود گاهی تلفنی با هم صحبت می‌کردیم، به او سفارش می‌کردم که مراقب خودش باشد اما او می‌گفت: مادر جان خدا مراقب ماست نگران نباش».

همسر این شهید نیز تصریح می‌کند: «ایمان به خدا مهم‌ترین و شاخص ترین ویژگی او بود، من نیز سعی می‌کنم همانگونه که او تربیت شده و معتقد به خدا بود، فرزندش را همانگونه تربیت کنم».

او به دنبال شهادت بود و در نهایت نیز روزگار در مقابل اراده اش تسلیم شد و خدا هم راضی به رضای رضا شد و رضا رفتنی؛ پدرش عنوان می‌کند: «او همیشه می‌گفت کاش اعضای بدن انسان بعد از مرگش، باعث زنده شدن چند نفر دیگر شود».

سربازان وطن اینگونه اند

چشم بستن او به این دنیا با آغاز زندگی مجدد چند نفر دیگر همراه شد؛ رئیس بخش پیوند اعضا بیمارستان امام رضا (ع) تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر، تصریح می‌کند: اهدای کلیه این شهید برای ۲ نفر و کبدش نیز برای یک نفر، زندگی دیگری بخشید، قلب او نیز به تهران اعزام شد تا مورد استفاده افراد نیازمند این عضو قرار بگیرد.

آری، سربازان وطن، اینگونه انسان‌هایی هستند، روزی از جان انسان‌ها محافظت می‌کنند و روز دیگر به آنها جان می‌بخشند، آنها زندگی کردن و زندگی بخشیدن را از فرماندهان دلیر خود آموخته اند، از شهید حاج قاسم سلیمانی چهره بین المللی مقاومت و از شهید مدافع حرم حاج عباس عبدالهی همشهری اش که پیکر پاک او هنوز به میهن بازنگشته است.

گفتنی است، پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، امروز با حضور امام جمعه مرند، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، در گلزار شهدای باغ رضوان مرند به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/ر