ایلام بیدار07:44 - 1398/11/28
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

پایین آمدن سن اعتیاد زنگ خطری برای خانوارها

پایین آمدن سن اعتیاد خطری جدی برای خانوارهاست که باید به آن توجه جدی شود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::پائین آمدن نرخ سن اعتیاد و گرایش دختران به این مواد زنگ خطری ابتدا برای خانوارها وسپس برای مسئولین است که بااین پدیده مبارزه جدی بکنند.

بیکاری، مشکلات خانوادگی، مسائل روحی وروانی ،عدم تفریحات سالم،  سخت شدن ازدواج وبلا رفتن هزینه های زندگی شاید از علت هایی باشد که جوانان واقشار مردم به اعتیاد پناه می برند.

شاید اگر تفریحات سالم گسترش می یافت ویا با بیکاری مبارزه جدی می شد هیچ وقت جوانان به این صورت به اعتیاد پناه نمی بردند ولی امروزه حتی سن اعتیاد هم پایین آمده است.

خطر رشد آسیب های اجتماعی

الیاس فتاحی فرماندار چرداول  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آنرا باید از مدارس و آموزشگاه ها آغاز کنیم زیرا بهترین زمان و مکان برای فرهنگ سازی و تبیین خطرات و مضرات این بلای خانمان سوز دوران تحصیل و دانش آموزی است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه وجود خرده فروشان مواد مخدر است که علیرغم تلاش های نیروی انتظامی و دادگستری، متأسفانه این موضوع باعث دغدغه های فراوان خانواده ها شده است.

فرماندار چرداول پائین آمدن نرخ سن اعتیاد و گرایش دختران به این مواد را زنگ خطر و هشداری جدی دانست که خانواده ها و والدین باید در این زمینه هوشیاری کامل داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه آسیب های اجتماعی در حال رشد هستند وبا آموزش ، فرهنگ سازی وایجاد اشتغال می توان از این پدیده جلوگیری کرد.

باید برای آسیب های اجتماعی واعتیاد تدبیری اندیشید تا این پدیده آسیب های کمتری به جامعه وارد کند.

 

انتهای پیام/ر