ایلام بیدار07:37 - 1398/11/27
استاندار ایلام؛

مردم توانمندی مدیریتی نامزدها را ملاک انتخاب قرار دهند

استاندار ایلام گفت: مسائل مدیریتی و کلان جامعه باید بجای مسائل قومیتی و قبیله‌ای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان اولویت قرار گیرد.

به گزارشايلام بيدار،قاسم سلیمانی ‌دشتکی استاندار ایلام گفت: با توجه به بافت قومی و قبیله‌ای در استان مردم نباید مسائل قومی را در اولویت قرار داده و بر اساس شایستگی و توانمندسازی نامزدها به آنها رای بدهند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های نامزدها باید اولویت برای مردم قرار بگیرد، افزود: مشارکت مردم این استان در همه دوره‌های انتخابات در کشور بالا بوده و امید است در انتخابات پیش رو نیز مردم بار دیگر بالاترین میزان مشارکت را داشته باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: مردم باید با قدرت در انتخابات شرکت کرده و حضور آنها در صحنه پشتوانه‌ای قوی برای نظام، کشور، امنیت و تمامیت ارضی است.

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: مردم باید مشکلات مملکت را درک کرده و از طرفی اقدامات شاخص نظیر کاهش نرخ بیکاری و طرح‌های عمرانی گسترده‌ای که انجام گرفته در استان را ببینند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد با سیاه‌نمایی و بی انصافی که دارند خدمات دولت را زیر سوال برده و اقدام به تخریب دولت می‌کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: برخی موارد مشاهده می‌شود که منتخبان را زیر سوال می‌برند و اقدام به مطالبه‌گری کرده در حالیکه این افراد وکیل و نماینده مردم هستند.

وی تاکید کرد: برخی افراد نیز که اقلیت هستند از روی نادانی اعلام می‌کنند روابط با خارج نباید وجود داشته باشد.

استاندار ایلام افزود: مردم با وجود مشکلات جامعه نباید از نظام قهر کنند چرا که امروز ایران با شرایط خاص و تحریم و مشکلات زیادی مواجه است و مردم باید با قدرت تمام در انتخابات شرکت داشته باشند.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: نگاه قومی و رای دادن بر این اساس موجب شده است افرادی که شایستگی لازم را نداشته باشند به عنوان منتخب مردم رای بیاورند.

وی از مردم خواست: اختلافات را کنار گذاشته و آزادانه در انتخابات شرکت کنند تا انتخاباتی بدون مشکل امنیتی و با حضور حداکثری در این استان برگزار شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای کاهش تخلف در انتخابات این دوره گفت: در این دوره هر فرد بر اساس کد ملی رای می‌دهد که در سامانه ثبت می‌شود و چنانچه انتخابات به دور دوم کشیده شود باید در همان حوزه رای بدهد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: در گذشته برخی تخلفات نظیر چند بار رای دادن از طرف یک نفر وجود داشته ولی در این دوره با وارد کردن کد ملی از تخلفات تا حد زیادی پیشگیری می‌شود.