ایلام بیدار06:25 - 1398/11/23
گزارش؛

حذف مدارس غیر استاندارد چرداول از رویا تا واقعیت

حذف مدارس غیر استاندارد یکی از برنامه آموزش وپرورش که باید روند سریع تری را با حمایت مسئولان طی کند.

به گزارشايلام بيدار، مدرسه یکی از مهم ترین نظام های جمهوری اسلامی یعنی نظام آموزشی است که آینده فرزندان این مرز وبوم را فراهم می کند ومدارس به عنوان محلی برای آموزش دانش آموزان باید دارای فضای مناسبی باشند.

در سال های اخیر فرسودگی مدارس خبرساز شده ومدارس کهنه دیگر توان خدمت به نسل های جدید را ندارند ونیاز به تعمیر دارند تا به روزهای اوج خود بازگردند.

از نظر مهندسی هر ساختمان دارای عمر مفیدی است که این مورد در مود مدارس باید مورد توجه باشد چون مساله آموزش مهم وحائز اهمیت است.

شهرستان چرداول هم از این قاعده مستثنی نیست واز سیل وزلزله گرفته تا مدارس حوزه سد ساز وبن تعدادی مدارس در مناطق مختلف شهرستان چرداول نظیر حوزه بخش زاگرس و پشته آسمان آباد وحتی در سرابله ومناطق دیگر دچار خسارت شده ودر برخی موارد حتی باید دوباره کاملا بازسازی شوند که همگی این نکته را یادآوری می کنند که وقت کار جهادی برای بازسازی مدارس رسیده است.

بودجه ناکافی باعث شده تا روند کار کند پیش رود وچشم مسئولان آموزش وپرورش به دستان خیرین باشد تا مدارس روند بهبودی به خود بگیرند.

"اکبر زمانی" مدیر آموزش وپرورش شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: حذف مدارس غیر استاندارد و تکمیل پروژه‌های ناتمام در حوزه آموزش و پرورش، در اولویت برنامه‌های این مدیریت قرار دارد.

وی در رابطه با پروژه‌های در حال ساخت اظهار کرد: مدرسه شش کلاسه شهر آسمان آباد، مدرسه شش کلاسه زیر تنگ بیجنوند و دبستان روستای درچپی از پروژه‌های در حال ساخت این شهرستان هستند.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان چرداول مطرح کرد: با توجه به زلزله‌های اخیر و همچنین توقف ساخت مدارس حوزه سد ساز بن در چند سال اخیر خساراتی به مدارس شهرستان وارد گردیده که با برنامه ریزی دقیق و استفاده از منابع اعتباری خیرین، استانی وملی درصدد حل این مشکلات هستیم.

وی بیان کرد: در این بین نقش خیرین مدرسه ساز بسیار حائز اهمیت است و همواره در ساخت و تکمیل فضا‌های آموزشی همراه نوسازی مدارس بوده‌اند، که در پروژه‌های تحویلی نیز خیرین مدرسه ساز بسیاری از پروژه‌های آموزشی را ساخته و یا در تکمیل آن‌ها نقش بسزایی داشته‌اند.

زمانی ادامه داد: به فضل خداوند و کمک تمامی مردم خیر شهرستان در این چند سال توانسته ایم در بحث مشارکت و جذب خیرین مدرسه ساز مبالغ چشمگیری جذب کرده و مقام اول خیرین مدرسه ساز را کسب کنیم که به امید خدا ثمره آن طی سالا‌های جاری نمایان خواهد شد.

امیدواریم خبرهای خوبی از ساخت مدارس جدید در شهرستان چرداول واستان ایلام بشنویم ومدارس قدیمی جای خود را به مدارس جدید بدهند.

 

انتهای پیام/ ر