ایلام بیدار08:07 - 1398/11/20

فرد معترض در نشست «خروج» که بود و چه می‌گفت

در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «خروج»، دستیار فیلم از جای خود برخاست و رو به اهالی رسانه نکاتی را مطرح کرد اما به دلیل شلوغی بیش از حد سالن و تذکرهای مجری نشست، سخنان او شنیده نشد.

به گزارشايلام بيدار، در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «خروج» که شب گذشته در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود. در این نشست برخی خبرنگاران پرسش‌های تندی را از ابراهیم حاتمی‌کیا پرسیدند و او هم با تندی به آن‌ها پاسخ گفت.

در میانه نشست، علیرضا صالحی بازیگردان و دستیار کارگردان در فیلم سینمایی خروج، از جای خود برخاست و رو به اهالی رسانه نکاتی را مطرح کرد اما به دلیل شلوغی بیش از حد سالن و تذکرهای محمود گبرلو مجری نشست، سخنان او شنیده نشد.

پس از پایان نشست خبری از صالحی دغدغه‌هایش را جویا شدیم که او در پاسخ به فارس گفت: پارسال در نشست «دیدن این فیلم جرم است» هم اشاره کردم که این جوّی که دوستان مطلبوعاتی راه می‌اندازند، کاری می‌کند که بازیگران از حضور در فیلم‌هایی با مضامین سیاسی وحشت داشته باشند و فرار کنند.

وی افزود: این برای اهالی رسانه خوب نیست، چون در یک بازی وارد نمی‌شوند که حق نیست؛ طوری شده است که انگار مسئولان دوست دارند فیلم‌هایی ساخته شود که در آن عرق‌خوری، حضور زن و مردم نامحرم در یک اتاق و ... ساخته شود اما راجع به سیاست حرفی زده نشود!

دستیار حاتمی‌کیا در «خروج» گفت: من نمی‌گویم این فیلم بدون نقص است، ممکن است هزار ایراد داشته باشد که اهل فم باید درباره‌اش صحبت کنند. اما ساخت اینجور فیلم‌ها و مطالبه‌گری لازم است.

صالحی اظهار داشت: شیوه برخورد دوستان مطبوعاتی کاری می‌کند که سینماگر فیلمی بسازد که هیچ‌کس با آن کاری نداشته باشد و عافیت‌طلبی اختیار کند. من هم می‌توانم بگویم جشنواره را تحریم می‌کنم اما فردایش خودم را به جشنواره برسانم؛ حرف با عمل فرق دارد! اگر ابزار هنرمند فیلم است، این اتفاق و اعتراض باید در آن رخ دهد. می‌خواستم این نکته را متذکر شوم که متأسفانه شبیه به دعوا شد و ترجیح دادم بنشینم.

انتهای پیام/ر