ایلام بیدار07:29 - 1398/11/17

قالیباف: مردم باید بدانند مسئولان آنها چه دارایی‌هایی دارند

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم باید بدانند مسئولان آنها چه دارایی‌هایی دارند، گفت: مجلس باید کارآمد و کارگشای مشکلات مردم باشد.

به گزارشايلام بيدار،محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر روز (چهارشنبه) در مراسمی که به مناسبت چهل مین روز شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مسجد امام علی ابن حسین(ع) تهران برگزار شد در جمع اقشار مختلف مردم، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و درود به روح شهدا و امام شهدا که در این مقطع تاریخ بشریت باعث احیای اسلام شدند، اظهار داشت: اینکه خدا این توفیق را به همه ما داده که عمرمان در این مقطع زمانی باشد که تحت لوای نظام اسلامی هر چقدر هم تلاش کنیم نمی توانیم شکر این نعمت را بجا آوردیم. 

وی گفت: اگر در خصوص ویژگی های انقلاب بخواهیم صحبت کنیم می توان ساعت ها بحث و بررسی کرد، اما می خواهم در خصوص جاهایی که ضعف و کاستی هایی داریم صحبت کنیم. برخی اوقات آدم شرمنده می شود و هرچی فکر میکنیم می بینیم که به طور مثال در حوزه اقتصادی دیگر آنچنان فشار و مشکلات زیاد شده که تحمل آن سخت شده است.  

قالیباف افزود: این مساله به معنای آن نیست که مردم تحمل این فشارها را ندارند بلکه از ابتدای انقلاب تا کنون شاهد این موضوع هستیم که اقشاری که محروم تر هستند پای انقلاب همچنان ایستاده اند و در اینده هم خواهند ماند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من با اطمینان به شما می گویم مشکلات فعلی ما قابل حل است ولی چگونگی آن مهم است. احساس میکنم که بخش عمده مشکلات ما ضعف مدیریت کشور است و نه اینکه مشکلات ما به دلیل کمبود تجهیزات باشد. 

وی تصریح کرد: حالا این ضعف مدیریتی چگونه باید اصلاح شود؟ هر چهار سال یکبار این فرصت در انتخابات برای مردم مهیا می شود. در انتخابات مردم سرنوشت خودشان را تعیین میکنند و نقشی اساسی را ایفا میکنند. 

قالیباف بیان کرد: شما مردم فرق بین کار کردن یا کار نکردن مسئولان را با پوست، گوشت و استخوان خود درک کرده اید. مردم در فرصت انتخابات باید تصمیمی صحیح و دقیق بگیرند تا مدیران کشور مشخص شوند. 

فرمانده اسبق نیروی انتظامی با بیان اینکه حضور گسترده در انتخابات می تواند امنیت و مشروعیت کشور را افزایش دهد، ادامه داد: مردم می توانند در فرصت انتخابات مشکلات مدیریتی کشور را حل و فصل کنند و این دیگر در دست شما مردم است که دقیق و هوشمندانه تصمیم گیری کنید. 

قالیباف در خصوص نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس نزدیکترین افرادی هستند که به طور مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند و می توانند قانون گذاری کرده و بر قوانین نظارت داشته باشند. اگر جایی قانون ایرادی دارد مجلس میتواند نظارت داشته باشد و آن را اصلاح کند و یا اینکه اگر دولت قانونی را به درستی اجرایی نمیکند می تواند آن را بررسی و اصلاح کند. 

وی ادامه داد: مردم نمایندگانی را انتخاب کنند که دغدغه مردم را داشته باشند نه اینکه دغدغه خودشان را داشته باشند.  من زمانی که شهردار تهران بودم یا در دیگر مسئولیت ها؛ به خودم می گفتم من حق ندارم دغدغه ای جز برای مردم داشته باشم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مردم ما به حدی آگاه و عاقل هستند که بدانند که چه کسی در حال انجام وظیفه است چه کسی کاستی و کاهلی دارد.

وی افزود: انتخابات مجلس نقطه شروعی است که بتواند نواقص و نارسایی های مدیریتی کشور را اصلاح کند. در جاهایی تورم قانون داریم و جاهایی کمبود قانون داریم و این باید اصلاح شود. 

قالیباف گفت: در جایی می بینیم قانون وجود دارد ولی حال اجرای آن را ندارند. اگر قانون درستی باشد، روحیه جهادی باشد، نگاه عدالت محور در تصمیم گیری ها باشد و البته مردم را هم در کارها دخیل کنیم، می توانیم نتایج بسیار بهتری را داشته باشیم.

شهردار اسبق تهران تصریح کرد: شما مردم از سر لطف به ما گفتید که سامانه تلفنی ۱۱۰ در نیروی انتظامی چقدر خوب شده است و پلیس برای ما کار کرده و اینطور موارد، ولی حقیقت این است که مردم برای پلیس خدمت میکنند و این یعنی به میدان آوردن مردم در تصمیمات، در شهرداری سامانه تلفنی ۱۳۷ را راه اندازی کردیم که به این واسطه مردم در هر جایی که بودند تبدیل به چشم شهرداری شدند و این یعنی مدیریت و استفاده صحیح و دخیل کردن مردم در تصمیمات. 

وی خاطرنشان کرد: ما اگر در انتخابات تصمیمات درستی بگیریم مدیران درستی را کشور پیدا خواهد و این یعنی حل و فصل مشکلات کشور. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از اسلام سیاسی امام راحل و فرهنگ اهل بیت (ع) این را متوجه شدیم که حتما حاشیه نشینان و محرومین را اولویت قرار دهیم.

قالیباف در خصوص شرایط و مشکلات اقتصادی کشور گفت: ما امروز در کشور نیازمند ثبات اقتصادی هستیم به نحوی که دخل و خرج مردم باهم جور باشد، ما باید در حوزه اقتصاد شفافیت درست کنیم. 

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی جلسات غیر علنی و علنی داریم و ایم امری بدیهی است؛ اما باید مردم بدانند که نماینده های آنها به چه طرح هایی رای می دهند و چه طرح هایی را رای نمی دهند. قانون گفته طرح شفافیت اموال مسئولان محرمانه باشد اما به نظر من مردم هم بدانند که مسئولان آنها چه دارایی هایی دارند.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی ما تحت تاثیر تحریم است و ۷۰ درصد آن ناشی از ضعف مدیریتی است، گفت: استدعا دارم از مردم که به گونه ای عمل کنند که ضعف مدیریتی در سیاست های اداری کشور را در فرصت انتخابات مجلس شورای اسلامی بهبود یخشیم تا این موضوع کمک کند موضوع بیکاری و معیشت در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما فرصتی برای مردم فراهم نمی کنیم و اجازه نمی دهیم که مردم فرصت های برابر در اقتصاد داشته باشند. 

قالیباف گفت: امیدوارم گام پیشروی ما (انتخابات مجلس شورای اسلامی) که اولین گام در راستای گام دوم انقلاب است؛ آغاز تحولی باشد که ضعف های مدیریتی را بهبود بخشیم تا بیش تر از این شاهد سختی و درد و رنج مردم نباشیم.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی گفت: باتوجه به سابقه کاری که در نیروی انتظامی و شهرداری تهران داشتم از لایه های پنهان زندگی شهری مردم آگاه هستم و میدانم که مشکلات امروز مردم چیست. به روح سردار شهید سلیمانی می گویم که جای نا امیدی نیست و مشکلات قابل حل است، فقط دقت کنید که هر کس برنامه ای داد و حرفی زد؛ به آنها نگاه احساسی نداشته باشیم. 

وی ادامه داد: هر کس که امروز وارد میدان شده در این چهل ساله کارنامه ای دارد و از مردم می خواهم سابقه و عملکرد ها را بررسی کنند. مطمئن باشید با ظرفیتی که داریم بر مشکلات فائق خواهیم آمد و تلاش مذبوحانه دشمنان انقلاب اسلامی در فروپاشی ذهنی و بد بینی مردم را با شکست مواجه خواهیم کرد. 

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: مجلس باید کارآمد و کار گشای مشکلات مردم باشد و زندگی مردم را روان کند تا مجلسی اسلامی باشد، بنابراین مجلسی قوی هست که کارآمد باشد و از کار مردم گره گشایی کند.

انتهای پیام/