ایلام بیدار08:13 - 1398/11/14
یادداشت؛

هلیلان ظرفیتی بکربرای احداث پتروشیمی

پتروشیمی هلیلان یکی از مواردی است که به مردم هلیلان وعده داده شده وحال مردم منتظر تحقق آن به صورت واقعی هستند همچنین مسئله گاز رسانی به روستاهای هلیلان هنوز به اتمام نرسیده است.

به گزارشايلام بيدار، درچین وقتی کرونا اپیدمی پیدا میکند کارگزاران در ده روز بیمارستان هزار تخت خوابی راه اندازی می کننداما حکایت گاز رسانی به روستاهای بخش هلیلان علیرغم وجود لوله های گذر این ماده حیاتی و مهم هنوز به اتمام نرسیده است هرچند حکایت شهرستان شدن هلیلان را به فال نیک باید گرفت و  کسانی که در این مقوله بانی خیر شدن شایسته تشکر هستن ؛اما توجه به زیر ساختهای حیاتی از جمله سوخت را نباید بی اهمیت جلوه داد؛موقعیت خاص هلیلان وپتانسیل عظیم منابع فسیلی و بافت ویژه این دیارنیاز به توجه ویژه مسؤلین مربوطه دارد.

در سال های گذشته هلیلان با وجود داشتن پتروشیمی از وجود آن بی بهره است،  درحالیکه  خوراک وسوخت اصلی پتروشیمی ها  باید از سر منشا آنها یعنی دهستان پیاز آباد عبور کند تا به پالایشگاه یا پتروشیمی  برسد ودر این رهگذر بماند با چه مصیبتی اراضی مردم ومنابع طبیعی با چه خساراتی مواجه شد.

درحالیکه وجود رودخانه سیمره ولوله هایی که پر از خوراک این صنعت هستن به راحتی در دسترس می بود و نیاز به اتلاف سرمایه این کشور؛ جهت انتقال به ۱۲۰کیلومتر دورتر نبود؛؛حالا زمزمه هایی شنیده میشود در آستانه انتخابات که قرار است پتروشیمی در هلیلان احداث شود.

همه میدانیم که صنعت پتروشیمی بیشتر سهام آن مربوط به بخش خصوصی است ؛ولازمه رقبت سرمایه گذار این بخش وترغیب به سرمایه گذاری ؛مقوله امنیت پایدار است؛بنابراین بر یکایک مردمان عزیز وخوش نام لکستان واجب است احساس مسولیت کنند زیرا قطعا هر بخش خصوصی که اقدام به این مهم نماید قطعا همانطور که عرض شد منابع مالی کمتری هزینه واتلاف سرمایه به دلیل موقعیت ژئوپولتیک خواهد داشت وسبب به کارگیری جوانان بومی منطقه را فراهم می اورد فارغ از اینکه این موضوع صحت داشته یا اینکه در ایام انتخابات یک  وعده انتخاباتی ست؛شکی نیست آینده بهتری در صورت تلاش مسؤلین دلسوز برای این دیار رقم خواهد خورد.

انتظار می رود از مسئولین محترم به واسطه ایام دهه فجر با اتمام گاز رسانی به روستاهای هلیلان و احداث پتروشیمی دراین منطقه غبار محرومیت را از هلیلان بردارند.

 

 

انتهای پیام/ر