ایلام بیدار13:21 - 1398/11/13

میرسلیم: دولتی‌ها با فرمایشی خواندن انتخابات می‌خواهند چه چیزی را پنهان کنند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشی خواندن انتخابات از سوی حسن روحانی گفت: آقایان که به‌دلیل ضعف عملکردشان فرار به جلو می‌کنند چه چیزی را می‌خواهند پنهان کنند؟

به گزارشايلام بيدار،سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، به اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس دولت مبنی بر فرمایشی بودن انتخابات واکنش نشان داد و اظهار داشت: این سخنان توهین فاحش به مردم است.

وی افزود: اگر این حرف از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون می‌آمد تعجب نمی‌کردیم اما فرمایشی خواندن انتخابات از حلقوممسئولانتوهین به مردم است.

وی تأکید کرد: در 40 سال از عمر انقلاب بیش از 40 بار به پای صندوق‌های رأی رفته‌ایم بفرمایند کدام انتخابات ما فرمایشی بوده است؟ چه کسی می‌تواند چنین ادعایی را مطرح کند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: آقایان به دلیل ضعف عملکردی خود فرار به آینده می‌کنند چه چیزی را می‌خواهید بپوشانید؟ عملکرد شما در این 6 و نیم سال مشخص است می‌خواهید چه چیزی را پنهان کنید؟ گرفتاری مردم را نمی‌بینید؟

میرسلیم تأکید کرد: قطعا اشکالاتی وجود دارد که قابل جبران است اما اینکه بیاییم به مردم توهین کنیم و بگوییم انتخابات فرمایشی است قابل قبول نیست.

وی در مورد فشارها و انتقادات مطرح شده از سوی اصلاح‌طلبان و برخی از حامیان دولت به شورای نگهبان نیز گفت: شورای نگهبان بر اساس یک تجربه تقریباً 39 ساله مشغول بررسی صلاحیت‌ها شده برخی‌ها را مبتنی بر اسناد، تشخیص داده که صلاحیت ندارند و اگر خودشان می‌خواهند ایرادی ندارد شورای نگهبان اسناد را علنی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی‌ها صلاحیتشان احراز نشده است یعنی ناشناخته هستند و معلوم نیست صلاحیت دارند بنابر این باید بروند و باید اثبات کنند که دارای صلاحیت هستند این با رد شدن متفاوت است. اسناد ومعرفی‌نامه‌ها را تقدیم می‌کردند تاتجدیدنظرصورت بگیرد.

میرسلیم با تأکید بر اینکه با اصلاح قانون انتخابات می‌توانستیم تکلیف مجریان انتخابات، انجمن‌های دخیل در انتخابات ونظاررا روشن کنیم،‌ گفت: چرا اصلاح قانون انتخابات را عقب انداختید؟ مجلس و دولت که در اختیارتان بود می‌توانستید لایحه بیاورید و یا طرح بدهید.

وی در همین باره خاطرنشان کرد: از شهریور 1395 که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی انتخابات را روشن فرمودند فرصت داشتید سه و سال و نیم گذشت چه کار کردید؟

فارس

انتهایپیام/