ایلام بیدار08:57 - 1398/11/08

از شهادت حمزه سیدالشهداء تا شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، این ره خاموش شدنی نیست

شهید سلیمانی مردی تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با کارنامه‌ای درخشان که کمتر کسی از ژنرال‌های تاریخ جهان بعد از بعد از جنگ جهانی دوم چنین کارنامه‎ای دارد.

به گزارشايلام بيدار،بعد از آشکار شدن دعوت رسول خدا (ص) در شهر مکه، مشرکان به رهبری ابوجهل، ولید بن مغیره، ابوسفیان و ابولهب به اذیت و آزار پیامبر (ص) و مسلمانان پرداختند که در این میان شدت رفتارهای ناروای عمرو بن هشام معروف به ابوجهل بیشتر بود. روزی رسول خدا (ص) می‌خواست خانه خدا را طواف کند که ابوجهل او را دید و فحش و ناسزا به حضرت گفت؛
در جامعه عشیره‌ای فحش به یک شخص بدترین نوع اذیت و آزار است.
حمزه فرزند عبدالمطلب، عموي گرامي پيامبر  (ص) ازشجاع‌ترين مردان قریش و شکارچی صحرا بود که عادت داشت وقت برگتش از شکار، کعبه را طواف کرده و به خانه می رفت. آن روزی که ابوجهل به پیامبر (ص) توهین کرد، کنیزی از آن عبدالله بن جُدعان نظاره‌گر ماجر بود و برای همین وقتی حمزه از صحرا بر می‌گشت او را از ماجرا و دشمنام ابوجهل نسبت به رسول خدا (ص) باخبر ساخت.
حمزه که چهار سال از پیامبر (ص) بزرگتر بود به سوی کعبه رفت و جمعی از بزرگان قریش را دید که ابوجهل  در بین آنان ایستاده سخن می‎گفت. حمزه رفت و با زه کمان زد و بینی ابوجهل را شکست و ندا سرداد:
«من به دین برادرزاده‌ام درآمده‌ام و همانی را می‌گویم که او می گوید، هر کس جرأت جنگیدن دارد با من بجنگد».
کسانی از اطرافیان ابوجهل می‌خواستند واکنش نشان دهند که وی مانع شد، شکستن بینی ابوجهل سرآعاز افول قدرت مشرکین شد و با اسلام حمزه مشرکین از طرح‌ها و نقشه‌های زیادی که بر علیه اسلام و مسلمین ترسیم کرده بودند منصرف شدند.
در جریان هجرت مسلمانان به مدینه، حمزه به صورت آشکارا هجرت کرد و در جنگ بدر سپهسالار پیامبر (ص ) و مسلمانان بود که در جنگ تن به تن یکی از بزرگ‌ترين قهرمانتن قريش يعني  «شيبه» پدر هند زن ابوسفیان و پدربزرگ معاویه را به همراه کسانی دیگری کشت و  گروه دیگری را هم مجروح  کرد.
هند دختر شیبه و زن ابوسفیان غلامی سیه پرده و کوتوله بنام وحشی که تیراندازی ماهر بود را خرید با وعده و وَعید راضی کرد تا به غفلت حمزه را جنگ آینده بکشد.
در جنگ احد حمزه سپهسالار بود و امام علی (ع) پرچمدار، مسلمانان در ابتدا پیروز شدند و فقط به خاطر غفلت مأمورین محافظت از گردنه پشت سری(که محل مأموریت را به گمان پیروی حتمی ترک کردند)، شکست خوردند و حمزه توسط وحشی به ناغافل نیزه خورد و  شهید شد و  به دستور هند جنازه‌اش را مُثله کردند و هند از انگشتان او گردنبندی درست کرد و به گردن آویخت به تلافی خون پدر.
همچنین در این جنگ هفتاد نفر دیگر از مسلمانان شهدی شدند و شخص پیامبر (ص) هم زخمی گردید.
ابوسفیان نهره پیروی سرداد، منافقان مدینه شاد شدند، مسلمین غمگین و نارحت. ترس، اضطراب، شادی کفار و منافقان و علل شکست و پیامدهدهای آن برای مسلمانان در آیات ۱۲۱ تا ۱۷۱ سوره آل عمران انعکاس یافته است.
اما آنچه که در آینده اتفاق افتاد جوشش خون حمزه بود و شکست‎های پی دری پی قریش و تسلیم نهایی مکه و پذیرش اسلام توسط اعراب شبه جزیره عربستان بعد از هفت سال از شهادت حمزه سیدالشهداء.
شهادت سپهبد حاج قاسم سلمانی سپهسالار امام خامنه‌ای (زیده عزه) در مشابه شهادت حمزه بن عبدالمطلب است، چون طراح اصلی هردو شهادت یکی از زنان خبیث روزگار بوده است.
درست است که خانم جینا شری هَسْپِل رئیس سازمان سیاه در عمیاتی مرموز، پیچیده و ناجوانمردانه مثل هند جگرخوار سپهسالار ایران اسلامی را شهید کرد، اما نتیجه‌اش برای او همان خواهد بود که هند با شکافتن سینه حمزه و خوردن خون او به دست آورد، یعنی شکست، ندامت و روسیاهی، بنا به دلایل ذیل:
1-سپهبد سلیمانی تربیت شده مکتب حمزه سید الشهداء است. بعد از شهادت حمزه، علی (ع) سپهسلار و یکتاز میدان جنگ‌های رسول خدا (ص)  شد و با کشتن عمروبن عبدود در جنگ احزاب کمر شرک و کفار را کشت و ان شاء‌الله جانشین حاج قاسم که دانش آموخته مکتب حمزه سیدالشهداء و امام علی (ع) است، همانی را خواهد کرد که علی (ع) با مشرکین کرد.
2-آنان که مختصری درباره تاریخ خاورمیانه آشنایی دارند، می‌دانند که خاورمیانه مجموعه‌ای از متناقضات است: ملل و اقوام مختلف، ادیان و مذاهب متعدد، نفت، رژیم غاصب صهیونیستی، شیوخ مرتج عرب، مبارزین فلسطینی و لبنانی، شیعیان و جبهه مقاومت و منافع استکباری آمریکا و انگلیس و دیگران که در این بین یکی از بازیگران اصلی صحنه شطرنج  خاورمیانه جبهه مقاومت است با قدرتی پیدا و پنهان و با ریشه‌ای به عمق 1400 سال که تاکنون هم ثابت کرده بازیگر کاربلد، قاهر، شجاع، توانمند است که تا ابد نامش هم با نام سپهبد سلیمانی گره خورده است.
3-حوادث 20 سال اخیر خاورمیانه برای شیعیان، آزادیخوان، مستضعفان و مخالفان استکبار و صهیونیزم  ثابت کرده که تنها قدرت قابل اعتما  برای آنان جمهوری اسلامی ایران است که محور جبهه مقاومت است، باید از خانم هسپل پرسید ی ک نفر را شهید کردید، با این همه طرفدار، دوستدار و پیرو او چه می‎کنید؟
4-سپهید سلیمانی مردی تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با کارنامه‌ای درخشان که کمتر کسی از ژنرال‌های تاریخ جهان بعد از بعد از جنگ جهانی دوم چنین کارنامه‎ای دارد(آزادی سازی جنوب لبنان، مسلح کردن مقاومت فلسطین و شکست‌های اسرائیل و وادار کردن رژیم صهیونیستی به آتش بس، وادار کردن آمریکا به خروج از عراق، همکاری در شکست کودتا علیه اردوغان در ترکیه، شکست داعش و النصره، راه‌اندازی جنبش حوثی‎ها در یمن و دهها مأموریت مکتوم که بعدها اسناد آن فاش خواهد شد). آنان که تاریخ خوانده‌اند می‌دانند که مردان بزرگ تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز همیشه افرادی توانمند و کاردان را تربیت خواهند کرد که این امر در سپاه قدس با توجه به تنوع مأوریت‌ها و کسب موفقیت‌های مختلف قابل لمس است.
5-تاریخ شیعه با خون آمیخته است، سپهید سلیمانی آخرین شهید این مکتب نخواهد بود و در تاریخ تشیع یک اصل ثابت است که هر وقت علمداری شهید می‌شود، خونش مثل آتشفشان دیگران را به قیام فرا خواهد خواند و هیمنه ظلم و استکبار را خواهد شکست.
کلام آخر اینکه به فضل خدا خانم هسپل مثل هند جگرخوار سرانجامی جز شکست، خواری، زبونی و ندامت نخواهد داشت چنانکه در روز فتح مکه توسط سپاه اسلام با زبونی و در خفاء به ابوسفیان گفت: ما اشتباه کردیم.
«این وعده خداست که ظالمین باید از بین بروند، فقط زمان می‌خواهد و اسباب کار که در اراده خداست»

 

انتهای پیام/