ایلام بیدار11:50 - 1398/11/06
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبدانان:

11رشته صنایع‌دستی در آبدانان فعال است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبدانان از فعالیت ۱۱ رشته صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،مجیداولادگفت:درحالحاضررشته‌هایحصیربافی، سفالگری، گلیمبافی، جاجیمبافی، نمدمالی، صنایع چرم،چیتبافی، معرق، قلاببافی، ریسندگی،زیور آلاتسنتی در آبدانانفعالو هنرمندان در این زمینه به تولید این صنایع دستی می‌پردازند.

ویبابیان اینکه در شهرستان آبدانان بیش از ۹۰ درصد هنرمندان صنایع دستی را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: درسال جاری۹۰ پروانه تولیدانفرادیو دو پروانه تولید کارگاهی و ۱۲۹ فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی نیزصادر شدهاست.

رئیسادارهمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبدانان همچنین در ادامه به تسهیلاتاعطا شدهدر زمینه صنایع‌دستی، اشاره کرد و گفت: یکی از حمایت‌های دولت در بخش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی اعطای تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از این هنر است.

وی با اشاره به اینکه رونق صنایع‌دستی عاملی برای احیای روستاهای این منطقه است، گفت: واحدهای تولیدی صنایع‌دستی این شهرستانفعالیتمستمرو موثر در بحث اشتغال و تولید دارند.

اولادعنوان کرد: شهرستان آبدانان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد و می‌توان با اقداماتمناسبدر راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدصنایع‌دستی اشتغالرا رونق بخشید.

 

انتهای پیام/الف