ایلام بیدار18:58 - 1398/10/27
امام جمعه آبدانان:

نیروهای مسلح حافظان ایران اسلامی هستند

امام جمعه آبدانان گفت: بیش از ۴۰ سال است که سپاه پاسداران و نیروهای مسلح حفاظت از ایران اسلامی را برعهده دارند.

به گزارشايلام بيدار،"حسین حاجیلری"امام جمعه ابدانان در خطبه های این هفته نماز جمعه آبدانان با اشاره به حوادث دو هفته اخیر، اظهار داشت: شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکای جنایتکار باعث انقلابی جدید در میان آزادیخواهان سراسر دنیا شد.
وی با بیان اینکه حمله ایران به پایگاه عین الاسد یک عملیات بی نظیر در حمله به مواضع آمریکایی بود، تصریح کرد: این حمله باعث شد که هیمنه پوشالی آمریکا در هم شکند.
امام جمعه آبدانان ،ضمن ابراز تاسف شدید ازسقوط هواپیما مسافربری  و عرض تسلیت به بازماندگان اظهار داشت: کام مردم داغدار ایران در سوگ سردار دل‌ها با سیلی سخت فرزندان سپاهی ، تازه شیرین شده بود که با خبر سقوط هواپیما و اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح ، مبنی بر بروز خطای انسانی کشور را در شوک و بهت، فرو برد.

وی با بیان اینکه ما در شرایط جنگی که آمریکا و ترامپ باعث آن بودند قرار داشتیم ،افزود: سپاه پاسداران با شجاعت مسئولیت سقوط هواپیما را پذیرفت، اما این حادثه به بازخوانی و مطالعات دقیق و عمیق نیاز دارد.

امام جمعه آبدانان با اشاره به هجمه هایی که از طرف عده ای از خائنین و اوباش به سپاه وارد شد، تصریح کرد: اعتراض و تجمعات غیر قانونی در تهران و برخی از استان‌های کشور با مدیریت ضد انقلاب و حضور سفیر خبیث انگلیس شکل گرفت که سوالاتی از جمله اینکه چرا قبل از بیانیه نیروهای مسلح این افزاد شمع روشن نکردند؟

وی با بیان اینکه دشمن از فرصت‌های مختلف برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده می‌کند،افزود: دولت،مجلس مماشات را کنار بگذارند و بدون مدارا این عنصر نامطلوب را باید از کشور اخراج کند.
حاجیلری گفت: بیش از ۴۰ سال است که سپاه پاسداران و نیروهای مسلح حفاظت از  ایران اسلامی  را برعهده دارند، دشمن در رسیدن به نیات پلید خود ناکام خواهند ماند چراکه مردم و مسئولان اجازه سو استفاده علیه نیروهای نظامی را نمی دهند.

امام جمعه با ابراز تأسف از موضع گیری‌های بعضی از مسئولین  و هجمه هایی  بر علیه شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت‌ها، گفت: دخالت در کار شورای نگهبان غیر قانونی است وظیفه ما مشارکت حداکثری و انتخاب شخصی اصلح، تابع ولایت و دلسوز نظام و انقلاب است.
وی به فعال کردن مکانیسم ماشه توسط سه کشور اروپایی اشاره و بیان داشت: ما از اروپا و آمریکا مستکبر هیچ توقع نداریم ولی از دولت و مجلس کشور خودمان انتظار داریم با اتکا به درون کشور و بیانات رهبر انقلاب برای رفع مشکل تلاش کنند.

خطیب جمعه آبدانان با تبریک هفته شورای آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی و در سند انتظار چشم انداز آموزش و پرورش  عمده سنگینی بر عهده پدر و مادر است که باید نقش خود را با مشارکت در امر آموزش ایفا کنیم.

 وی در ادامه به سیل سیستان و بلوچستان اشاره و افزود:سیل سیستان در این زمان از حیث رسانه ای مورد غفلت قرار گرفت که از مردم شهرستان درخواست کمک به مردم خوب این منطقه از کشور را داریم.

گزارشاتی در موضوع گرانی و نظارت جدی بر قیمتها،روز هوای پاک و سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به استان و پیگیری مطالبات شهرستان از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه آبدانان بودند.