ایلام بیدار10:59 - 1398/10/25

خدمات رسانی سبز پوشان سپاه در مناطق سیل زده هرمزگان+فیلم و عکس

این روزها در روستاهای محروم و دور افتاده بشاگرد و جاسک که درگیر سیل هستند؛ مردانی با لباس های سبز که با گل و خاک تنیده شده وجود دارند که بی منت و فقط برای رضای خداوند کار می کنند و برایشان فرقی نمی کند، سلاح همتشان چه باشد اسلحه یا بیل!

به گزارشايلام بيدار،ه نقل ازهرمز؛ سیل ویرانگر که از روز پنج شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور آغاز شد و تا یک شنبه نیز ادامه داشته باعث ایجاد خسارت های ویرانگری به مناطق شرق هرمزگان شد؛ به طوری که در روزهای اولیه پس از سیل برخی از روستاهای بشاگرد و جاسک به حالت جزیره ای در آمده بودند و امکان هیچ گونه خدمات رسانی و کسب اطلاع از اهالی مناطق مختلف وجود نداشت.

با فروکش کردن آب در سطح روستاها به جرات می توان گفت نیروهای سپاه و بسیج اولین ارگانی بوده که دل به رودخانه های طیغان کرده زده و کسب اطلاع و خدمات رسانی به هم نوعان را به جان خود ترجیح دادند.

سبز پوشان سپاه، هرگاه صدای دردمندی را می شنوند برایشان فرق نمی کند سلاح همتشان چه باشد اسلحه یا بیل! از روی غیرت و صلابت به یاری دردمندان می شتابند و همواره پیشگام در عرصه های مختلف هستند.

 

 


 
 
 

عبور پاسداران از رودخانه جگین برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده بشاگرد

این روزها در روستاهای محروم و دور افتاده بشاگرد و جاسک که درگیر سیل هستند؛ مردانی با لباس های سبز که با گل و خاک تنیده شده وجود دارند که بی منت و فقط برای رضای خداوند کار می کنند و برایشان فرقی نمی کند سردار باشند یا سرباز؛ آنجا اصلا جایی برای فکر کردن به درجه و شخصیت نیست فقط همت بالا را می طلبد برای خدمات رسانی.

در روز یکشنبه با قطع باران رحمت الهی سبز پوشان سپاه بشاگرد دل به رودخانه های فصلی منطقه می زنند و با شنا کردن و توکل به خدای متعال از رودخانه ها عبور می کنند و شرایط منطقه را ارزیابی و از مسئولان ذیربط درخواست یاری می کنند.

شهرستان بشاگرد که دارای راه های صعب العبور بوده با اندکی بارندگی تمامی جاده ها تخریب می شود و اینبار سیل علاوه بر تخریب جاده ها خانه های کپری را از بین برده و اسباب منازل سیل زدگان در زیر گل و لای مدفون شدند.

گروه های جهادی از سراسر هرمزگان نیز از روزهای گذشته آستین همت را بالا زده و خود را به مناطق سیل زده بشاگرد و جاسک رسانده و در کنار دلجویی از مردم به خدمات رسانی آنها نیز می پردازند.


 

در روزهای اولیه پس از سیل ۹ روستای شهرستان جاسک در محاصره سیل بودند و بیش از ۲۳ روستا نیز هیچ گونه راه ارتباطی برای کسب اطلاع از آنها وجود نداشته و شهرستان بشاگرد نیز ۳۵ روستای آن صعب العبور بوده و در روزهای اولیه خبری از مردم آن منطقه وجود نداشت که با همت بالای مسئولان به ویژه نیروهای سپاه و بسیج خدمات رسانی به آنها با سه بالگرد ارتش، سپاه و هلال احمر در حال انجام است.

هر چند که خدمات رسانی و رسیدگی به روستاهای جاسک رضایت بخش بوده اما روستاهای پراکنده بشاگرد نیازمند توجه ویژه مسئولان است؛ زیرا در مورد خدمات رسانی به این منطقه سیل زده نیز با مظلومیت هایی همراه است.

روز گذشته فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به همراه سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق سیل زده شرق هرمزگان عزیمت کردند و علاوه بر بررسی های شرایط منطقه نور امیدی را در دل مردم روشن ساختند و مردم نیز قدران آنها بودند.

یکی از شهروندان جاسکی خطاب به سردار تنگسیری اظهار کرد: خداوند عمر با برکت به سپاه و نیروهای بسیجی بدهد و ما قربان قدم های شما هستیم خداوند به شما و رهبر عزیزمان عمر با برکت بدهد که از روزهای اولیه سیل در کنار و به فکر ما بودید.

انتهای پیام/