ایلام بیدار11:42 - 1398/10/23

شفیعی: چند نفر در حقم بدی کردند و آسیب دیدم/نیمکت نشینی اذیتم می‌کرد برای همین از سپاهان جدا شدم

مدافع تیم سایپا گفت: عده‌ای شرایطی برایم پیش آوردند که واقعاً از لحاظ مالی و فوتبالی به من و زندگی‌ام آسیب رساند.

به گزارشايلام بيدار،در ابتدای لیگ نوزدهم، خالد شفیعی که سابقه بازی در لیگ کره جنوبی را دارد پیراهن زرد سپاهان را از تن خارج کرد و برای مدتی با یک خداحافظیغیرقابلپیش بینی از چمن سبز دور شد. دوری خالد شفیعی به نظر پایان کار این مدافع در فوتبال سطح اول ایران بود اما او در نیم‌فصل دوم همانطور که ناگهانی از فوتبال دور شد، ناگهانی پیراهن نارنجی تهران را بر تن کرد و نشان داد هنوز برای حضور در لیگ برتر برنامه دارد. با این مدافع به بهانه بازگشتش به لیگ برتر، گفت و گویی ترتیب دادیم و او نیز علاوه بر توضیح علت جدایی از سپاهان، به طور کامل در مورد دلایل و انگیزه‌هایش برای انتخاب سایپا صحبت کرد.

فارس: خالد شفیعی در شرایط خوبی از سپاهان جدا شد وچندماهاز لیگ برتر دور بود.

بعد از اینکه از سپاهان جدا شدم چند پیشنهاد خوب داشتم اما یکی از دلایلی که باعث شد یک نیم‌فصل را از فوتبال دور بمانم این بود که خودم بیش از اندازه صبر کردم. دلیل دیگر این بود که چند نفر شرایطی برایم به وجود آوردند که به زودی در مورد آن صحبت می‌کنم. آنها خیلی در حقم بدی کردند و شرایطی برایم پیش آوردند که واقعاً از لحاظ مالی و فوتبالی به من و زندگی‌ام آسیب رساند. حتما در آینده به صورت مفصل صحبت می‌کنم تا خیلی از حقایق در مورد خیلی‌ افراد روشن شود.

فارس: چطور شد که ناگهان با پیراهن نارنجی به لیگ برتر برگشتی؟

به هر حال شرایط طوری پیش رفت که در نیم‌فصل دوم علی‌رغم اینکه چند پیشنهاد دیگر هم داشتم ترجیح دادم به سایپا بیایم. این باشگاه نشان داده همیشه بستر آرامش را برای بازیکنان فراهم کرده تا آنها بتوانند فقط به کارشان و فوتبال فکر کنند. خدا را شکر در این چند روزی که کنار بچه‌ها بوده‌ام به شرایط خوبی رسیده‌ام و خیلی راحت هستم. تلاش می‌کنیم در نیم‌فصل دوم یک جایگاه در خور شأن باشگاه سایپا به دست بیاوریم و همه در کنار هم پیشرفت کنیم.

فارس: جدایی‌ات از سپاهان غیر منتظره بود، دلیل خاصی داشت؟

در ابتدا باید از باشگاه سپاهان، طرفداران عزیزش و مردم اصفهان تشکر کنم. همچنین از کادر سرپرستی، هیاتمدیره، مدیرعامل،کادرفنیو مخصوصاامیرقلعه‌نویی که در این چند سال به من بها و میدان داد، تشکر می‌کنم. بازیکنی بودم که در این چند سال نشان دادم همیشه می‌خواهم بازی کنم و بنابراین روی نیمکت بودن، من را اذیت می‌کرد. شاید اگر صبر می‌کردم می‌توانستم بازی کنم اما نیمکت‌نشینی اذیتم می‌کرد و ترجیح دادم از آنجا جدا شوم. به هر حال قسمت این بوده، شاید عجولانه تصمیم گرفتم یا هر چیز دیگری اما بههرحالاز مجموعه سپاهان تشکر می‌کنم که در مدتی که آنجا بودیم شرایط عالی را برای من فراهم کردند.

فارس: در انتخاب سایپا با نظر خودت تصمیم گرفتی یا با مشورت این کار را انجام دادی؟

در بیشتر مواقع برای تصمیم‌ گرفتن با چند نفر مشورت می‌کنم، علاوه بر این مسلماً این انتخاب روی شناخت خودم هم انجام شد. سایپا را با دلم انتخاب کردم و امیدوارم خدا کمک کند تا بتوانم شرایط خودم را طوری پیش ببرم که یک نیم‌فصل خوب در این تیم داشته باشم.

فارس: سرمربی سایپا را چگونه می‌بینی؟

از ابراهیم صادقی، از زمانی که فوتبالیست بود تا الان شناخت دارم. او کسی بود که همیشه در تلاش کردن، وفاداری و اخلاق برای جوان‌ها الگو بود. یکی از دلایلی که به سایپا آمدم خود ابراهیم صادقی بود. ضمن اینکه بیژن طاهری، کاظمبرجلو، جناب مددی و دیگر عزیزان با رویی باز و اخلاق خوبشان من را ترغیب کردند که قراردادم را اینجا ببندم.

فارس:‌ سایپا جوان‌‌ترینتیم لیگ برتر است، این مساله برای شما چالش درست نمی‌کند؟

مسلماً حضور در هر تیم جوانی خوبی‌ها و سختی‌هایی دارد و این شرایط برای همه ایجاد می‌شود. من کاری به مسائل دیگر ندارم، نمی‌خواهم برای این جوان‌ها نوشابه باز کنم یا هر چیز دیگری اما آنها واقعاً جوان‌‌هایی هستند که فکر می‌کنم می‌توانند آینده فوتبال مملکت را تأمین کنند و حرف‌های زیادی هم برای گفتن دارند. کار در این شرایط سختی‌های خودش را دارد اما خوبی آن این است که جوان‌های خیلی خوبی داریم و ان‌شاءاللهبتوانیم با هم یک نیم‌فصل خیلی خوب را سپری کنیم. 

فارس: مدیرت مجموعه باشگاه را چطور ارزیابی کردی؟

برای من مهم اخلاق و رفتاری بود که در روز اول دیدم و خدا را شکر می‌کنم که یک انتخاب خوب داشتم.

فارس:شرایط سایپا با سپاهان چقدر تفاوت دارد؟

نمی‌شود تیم‌ها و باشگاه‌ها را با هم مقایسه کرد. هر جایی شرایط خاص خودش را دارد. مهم این است که من در باشگاه‌هایی بودم و در هرجا بازی کردم، تا حدی که توانم بوده مایه گذاشتم و فکر می‌کنم توانستم طرفداران و افرادی که پیگیر مسائل آن تیم بودند را راضی نگه دارم. 

فارس: در اولین بازی برای سایپا، مقابل تیم سابق خودت به زمین رفتی، آیا از عملکرد خودت راضی بودی؟

من تنها چند روز است که به جمع بازیکنان سایپا اضافه شده‌ام. مسلماً زمان هست که به شرایط ایده‌آلی که مدنظر خودم است و کادر فنی از من انتظار دارد،‌ برگردم. سعی می‌کنم طی چند روز آینده شرایطم را به شرایط ایده‌آل نزدیک کنم و به امید خدا نیم‌فصل دوم را خوب شروع کنم.

فارس: سپاهان را چطور دیدی؟ این تیم امسال می‌تواند قهرمانی به دست بیاورد؟

سپاهان باشگاهی است که هر سال هدفمند بوده و با هدف کارش را جلو برده است. این مساله به خودشان بستگی دارد. امسال چند تیم در کنار هم شانس دارند و تلاش‌شان این است که به قهرمانی برسند.

فارس:‌ آیا تقابل سایپا با سپاهان و نتیجه این بازی در آستانه شروع نیم‌فصل دوم امیدوار کننده بود؟

با اینکه تیم  در بدنسازی است و بدن‌های بچه‌ها در شرایط مسابقه نیست، دیروز بازی خوبی داشتیم. سایپا برای نیم‌فصل دوم برنامه دارد و حرف‌های زیادی هم برای گرفتن خواهد داشت. بازی دوستانه به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند و نتیجه آن مهم نیست. مهم آن چیزی است که باید از طریق این بازی‌ها به دست بیاوریم. امیدوارم قدم اول در نیم فصل دوم مقابل گل‌گهر را خوب برداریم و بتوانیم لیگ را عالی شروع کنیم و عالی تمام کنیم.

فارس: پتانسیل سایپا را برای در ادامه راه چطور می‌بینی؟

تمام تلاش‌مان این است که بهترین شرایط را در نیم‌فصل دوم داشته باشیم و این مسئله مسلماً با صحبت و حرف به دست نمی‌آید. باید عمل باشد و باید تلاش کنیم تا آنچه را که راضی‌کننده است به دست بیاوریم.

انتهایپیام/ش