ایلام بیدار13:01 - 1398/10/18

محسن رضایی: با انگشت‌های روی ماشه اوضاع را رصد می‌کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با شبکه سوم سیما به تشریح عملیات انتقام سپاه پاسداران علیه نیروهای تروریست آمریکا پرداخت و گفت:‌ اگر آمریکایی‌ها کوچکترین خطایی انجام دهند خودشان خواهند دید که فوران خشم و غضب نیروهای انقلاب چگونه خواهد بود.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح روز چهارشنبه ساعاتی پس از پاسخ سپاه پاسداران علیه نیروهای تروریست آمریکا گفت: انتقام سخت برادران عزیز سپاه را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف و داغدیده در شهادت سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی تبریک عرض می‌کنم. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: این عملیات، موشک باران اقتدار و حیثیت آمریکا بود. ما هم اقتدار آمریکا و هم حیثت آمریکا را را موشک باران کردیم، زیرا پایگاه عین الاسد یک شهر نظامی با وسعت پنجاه کیلومتر مربع است و صدها، تاسیسات و قرارگاه نظامی و دهها فروند هواپیما و دهها فروند بالگرد و پهپاد در این پایگاه وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ بسیاری از عملیات‌هایی که آمریکایی‌ها در عراق و در شمال سوریه انجام می‌دادند از این پایگاه هوایی بود؛ بنابراین یکی از قوی‌ترین پایگاههای ارتش آمریکا مورد بمباران و موشک باران قرار گرفته است و این به معنا بود که اقتدار آمریکا موشک باران شده است که انشاالله آمار تلفات نیروهای نظامی و آسیب و انهدام تجهیزات مدرن و میلیاردی اعلام خواهد شد. در این عملیات بخش های کوچکی که در اختیار نیروهای عراقی بوده است را هدف قرار نداده ایم و فقط محل حضور نیروهای آمریکا را موشک باران کرده‌ایم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: ما حیثیت آمریکا را هم موشک باران کردیم. این هراسی که آمریکایی‌ها در منطقه ایجاد کرده بودند و اجازه نمی‌دادند که ملت‌ها سر پای خودشان باشند و در یک جنگ روانی به دلیل هیبت پوشالی، خودشان قرار داده بودند، دولت‌ها را اجیر می‌کردند.

وی بیان کرد: ما حیثیت آمریکا را مورد حمله قرار دادیم و ثابت کردیم که آمریکا با قوی‌ترین تجهیزات حتی نتوانست از سیستم‌های ضد هوایی خودش با اینکه چهار پنج روز است در آماده باش کامل هستند، استفاده کند. آنها در بالاترین درجه آماده باش ارتش خود در عراق و خلیج فارس بودند.

رضایی گفت: این روحیه‌ای که ان‌شا الله ملت‌های منطقه وجهان با این عملیات روحیه می‌گیرند و شجاعت مضاعفی که نیروهای محور مقاومت می‌گیرند سرآغاز فروپاشی جدید و اخراج اساسی نیروهای نظامی آمریکا از منطقه خواهد بود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه به محض اینکه اطلاعات دقیقی از دستاوردهای این عملیات به دست آوریم، اعلام خواهیم کرد،گفت: مسأله دیگر این است که ما ابتدا انتقام گرفتیم و بعد با برادرمان قاسم سلیمانی خداحافظی کردیم و او را به خاک وطن و ملک سلیمان سپردیم و اعلان کردیم به همه دنیا که قاسم سلیمانی همچنان در ایران است و زنده و حضور دارد و راهش را همه ملت ایران ادامه خواهند داد.

سرلشکر پاسدار رضایی درباره ادامه دار بودن عملیات انتقام از طرف ایران و سوی محور مقاومت گفت: ما منتظر عکس‌العمل می مانیم. با آماده باش کامل نیروها، با انگشت هایی که روی ماشه است اوضاع را رصد می کنیم.

وی بیان کرد:‌ اگر آمریکایی‌ها کوچکترین خطایی انجام دهند خودشان خواهند دید که فوران خشم و غضب نیروهای انقلاب چگونه خواهد بود. به رؤسای کشورهای منطقه اعلان می‌کنیم که فکر نکنید شما می‌توانید پایگاه های آنها را در آنجا نگه دارید و آنها می‌توانند از پایگاه‌هایی که در خاک شما دارند پرواز کنند و آسیبی به ایران وارد کنند و به خاطر اینکه شما همسایه ما هستید، ما دست روی دست بگذاریم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد:‌ما هیچ خط قرمزی مقابل خودمان نداریم. سعی کنید که از پرواز های این‌ها جلوگیری نمایید و بیرون‌شان کنید و گرنه ما تلافی خواهیم کرد و تلافی ما هم بسیار سخت خواهد بود. مقصر این وضعیت شما خواهید بود و ما تقصیری نخواهیم داشت.

انتهای پیام/