ایلام بیدار08:27 - 1398/10/16
همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی:

اولویت «حاج قاسم» تربیت عقیدتی نیروهای نظامی بود

یکی از همرزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اولویت حاج قاسم تربیت عقیدتی نیروهای نظامی بود و من هم در بخش تبلیغاتی سپاه قدس فعال بودم و ۱۵ سال توفیق داشتم نیروی حاج قاسم باشم.

به گزارشايلام بيدار، یکی از همرزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اولویت حاج قاسم تربیت عقیدتی نیروهای نظامی بود و من هم در بخش تبلیغاتی سپاه قدس فعال بودم و ۱۵ سال توفیق داشتم نیروی حاج قاسم باشم.

محمد اسدی‌جوزانی که روز جمعه ۱۳ دی ماه پس از شنیدن خبر شهادت «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس برای کشیدن تابلویی از سپهبد به کارگاه تجسمی حوزه هنری آمد، در حال نقاشی از تصویر شهید گفت: من از نیروهای سپاه قدس بودم و توفیق این را داشتم که ۱۵ سال از نیروهای سردار سلیمانی باشم و در جوار فرمانده شهید حضور داشتم، در این مدت هم مشتاق بود که به شهادت برسد و به لطف خدا این توفیق نصیبش شد.

وی ادامه داد: من خوشحالم از اینکه سردار سلیمانی به فیض شهادت نائل آمد چرا که سردارها حیف است با بیماری دنیا را ترک کنند و حق آنهاست که به افتخار شهادت نائل شوند. سردار سلیمانی چهل سال برای کشور خدمت کردند و توفیق شهادت حق ایشان بود که به دوستان شهید خود بپیوندند.

این استاد هنرمند با بیان اینکه به یاری خداوند خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی پایمال نمی‌شود، بیان کرد: امید داریم که تلافی نامردی استکبار جهانی بی‌پاسخ نماند و به زودی جواب خباثت خود را بگیرند.

اسدی‌جوزانی از جمله هنرمندان نقاش است که با سابقه حضور در سپاه قدس از نزدیک با فرمانده خود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی ارتباط داشته است، وی در این زمینه گفت: در حال کشیدن تصویر سردار با چهره‌ای که لبخند بر لب دارد هستم، مدتی که در خدمت حاج قاسم سلیمانی بودم همیشه لب خندان داشت و لبخند بر چهره‌اش بود و این تصویری که برای نقاشی از او انتخاب کردم لبخند بر لب دارد و این تداعی لبخند به شهادت است.

وی یادآور شد: او بر جنبه‌های تبلیغاتی بسیار تاکید داشت، من هم در بخش تبلیغاتی فعالیت داشتم و کارهای نقاشی من از کشیدن تصاویر شهدا آغاز شد، سردار شهید هم به جنبه عقیدتی بسیار توجه و تاکید داشت و اولویت سردار، تربیت نیروها در ابعاد عقیدتی بود و پس از آن ابعاد نظامی‌گری نیروها، چراکه می‌دانست نیروهای نظامی امور نظامی را حتما در طی دوران و خدمت خود با مهارت خواهند آموخت.

اسدی جوزانی در رابطه با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: وقتی خبر شهادت سردار را شنیدم چنان متاثر شدم و حس و حالی را پیدا کردم که در زمان رحلت امام رحمت الله داشتم و همان حس به من دست داد، چرا که غیر از ارتباطی که به عنوان نیروی قدس با فرمانده خود داشتم، او برای کشور چهل سال زحمت کشیده بود و این تلاش سردار در خط مقاومت بود و تنها محدود به مرزهای جغرافیایی ایران هم نبوده است.

وی افزود: سردار سلیمانی برای خط مقاومت بسیار زحمت کشید، من می‌دیدم که سردار در عراق و  لبنان و سوریه بود و شبانه‌روز در تلاش بود، او سرداری خستگی‌ناپذیر بود و ما  امید داریم که خط مقاومت را که افراد حماسه‌سازی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روشن نگه داشتند، خاموش نمی‌شود؛ هر پرچمی که از دست سرداری افتاده دیگر رزمندگان آن پرچم را علم کنند و خط مقاومت را به امید خدا نگه دارند.

این هنرمند نقاش خاطر نشان کرد: همه از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی متاثر شدیم به حول و قوه الهی تلافی این خون‌ها گرفته می‌شود.

*پایگاه خبری حوزه هنری

انتهای پیام/ر