ایلام بیدار13:15 - 1398/10/15

قطع حمایتی معیشتی از کسانی که برای کارگری به عراق سفر می‌کنند

نماینده مردم مریوان به رئیس‌جمهور درباره قطع طرح حمایت معیشتی افرادی که جهت کارگری سه بار به کشور عراق سفر می‌کنند تذکر داد.

به گزارشايلام بيدار،تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 15 دی 98) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه به رئیس‌جمهور در باره عدم تامین اعتبار برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان کشور تذکر داد.

سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه به وزیر ورزش و جوانان لزوم نظارت بر عملکرد فدراسیون فوتبال را متذکر شد و عنوان کرد که عملکرد این فدراسیون باعث نتیجه گرفتن تیم‌های خاص در دقایق پایانی شده است.

محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در تذکری به وزیر صنعت معدن تجارت عنوان کرد چرا بر عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی نظارتی ندارید و آنها با عملکرد منفعت طلبانه مانع رشد سرمایه‌گذاری می‌شوند. 

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر صنعت معدن و تجارت عنوان کرد چرا برخی واحدهای تولیدی و صنعتی دو ماه مانده به پایان سال کارگران را اخراج و شادی عید آنها را به غم تبدیل می‌کنند؟

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد که چرا با توجه به الزام قانونی برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مطابق تورم،‌ دولت پیشنهاد افزایش حقوق و دستمزد 15 درصدی برای سال آینده داده است که با تورم فعلی بسیاری فاصله دارد و باعث بیشتر شدن مشکلات معیشتی حقوق بگیران خواهد شد.

همچنین پژمان‌فر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد که علت اعطای مجوز به فیلم سینمایی مطرب با محتوای رقص و ابتذال چیست.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به رئیس‌جمهور و وزرای کابینه لزوم عدم استفاده از بازنشستگان در شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه و وابسته به دولت را متذکر شد.

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در ابلاغ آئین‌نامه‌های اجرایی قوانین مصوب دوره دهم مجلس شورای اسلامی شدند.

همچنین این نمایندگان در تذکری به وزرای دفاع، اطلاعات و امور خارجه خواستار تسریع در اجرای انتقام سخت نسبت به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و دیگر همراهانش شدند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در تذکری به وزیر اطلاعات عنوان کرد که چرا وقتی فردی به دلیل ایجاد تنش بنا به تصمیم شورای تامین استان از سمتش عزل می‌شود برای پستی بالاتر مورد تائید قرار می‌گیرد؟ 

وی همچنین به وزیر صنعت معدن تجارت به خاطر عدم اجرای تعهدات توسط شرکت‌های خودروسازی در تحویل خودروی خریداری شده بر اساس قرارداد منعقده، تذکر داد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان به وزیر امور خارجه لزوم پیگیری جدی در مجامع بین‌المللی درباره نقض قوانین بین‌المللی در ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را متذکر شد.

منصور مرادی نماینده مردم مریوان به رئیس‌جمهور درباره قطع طرح حمایت معیشتی افرادی که جهت کارگری سه بار به کشور عراق  سفر می‌کنند تذکر داد.

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در تذکری به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که چرا عزل و نصب وزرای آموزش و پرورش به روش‌های غیرکارشناسی و سیاسی و مهندسی انتخابات انجام می‌شود.

حسین هاشمی نماینده مردم بندرعباس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که علت عدم ساخت مدارسی که بر سر دانش‌آموزان آوار می‌شود، چیست؟

انتهای پیام/