ایلام بیدار06:49 - 1398/10/10
در بازدید از معاون مرکز جنگلهای کشور مطرح شد؛

۳۰۰ هکتار از تپه ماهورهای دره شهر جنگل می شود

رییس منابع طبیعی دره شهر از موافقت معاون مرکز جنگلها و مراتع ابخیز داری به افزایش سطح زیر پوشش جنگلها در این شهرستان خبر داد

به گزارش ایلام بیدا ر به نقل از سیمره خبر،"دکتر ابراهیم پیرزادیان" معاون مرکز جنگلهای خارج ازشمال سازمان جنگلها مراتع و ابخیزداری کشور از پروژه های اجرایی بخش جنگل شهرستان دره شهر بازدید کرد.

دکتر "ارش مزبانی" رییس منابع طبیعی دره شهر ر گفت: این طرح باتوجه به کمبود فضای سبز، و نیاز شدید مردم شهرستان به تقویت پوشش گیاهی در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی تپه ماهورهای زیر پوشش جنگل رفته است.

وی اظهار کرد: همچنین با همکاری فرمانداری شهرستان کار جاده سازی و مسیرهای آبرسانی همزمان با اجرای این طرح درحال انجام است.

مزبانی با بیان اینکه هزینه این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین شده است، افزود: همچنین به پیشنهاد امام‌جمعه دره شهر و موافقت دکتر پیرزادیان ۱۰۰ هکتار نهالکاری دیگر به این پروژه اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مکان یابی بعمل آمده در چهار چوب اصول علمی مبتنی بر آمایش سرزمین و به منظور استفاده بهینه از منابع آب و خاک منطقه، کاشت گونه های کنار، بادام، زیتون،آکاسیا،مشک،اکالیپتوس و برهان بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش خاک در دستور کار قرار می گیرد.

رییس منابع طبیعی دره شهر خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه می تواند نقش بسزای در توسعه فضای سبز و زیبایی شهرستان دره شهر ایجاد می کند.

 

انتهای پیام/الف