ایلام بیدار07:18 - 1398/10/11
یادداشت اختصاصی؛

بازار داغ وعده‌ها

با نزدیک تر شدن به زمان انتخابات شاهد بازار داغ وعده های انتخاباتی هستیم که هر کدام با وعده رسیدن به صندلی بهارستان در بین عموم مردم نشر داده می شود.

به گزارشايلام بيدار،همزمان با دوم اسفندماه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح کشور برگزار می‌شود وچهره‌ها و افراد فعال در تلاشند تا با روش‌ها و متدهای ویژه فرصتی برای حضور در صندلی‌های سبز خانه ملت را برای خود فراهم کنند.

مجلس که در راس امور قرار دارد و مردم با راهی کردن افراد به این مکان انتظار مجلسی پویا و فعال و بدور از حاشیه را دارند.

هرچه به زمان انتخابات نزدیکتر می شویم تبوتاب حضور افراد و کاندیداهای مختلف نیز بیشتر می شود ووبرگزاری محافل انتخاباتی نیز رنگ و بوی دیگری را به خود می گیرد.

اگر سیری در شبکه ای اجتماعی داشته باشیم این روزها ؛افراد با عناوین مختلف دکتر، مهندس ... با تبلیغات در فضای مجازی و واقعی عزم خود را برای حضور در کارزار انتخابات جزم کرده و در این مسیر از تمامی ظرفیت‌های در اختیار، بهره‌برداری می‌کنند.

فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از درگاه هایی است که حسابی داغ شده و افراد برای عقب نماندن از قافله، نهایت بهره را از فرصت‌های موجود در این بخش می‌برند و حتی برخی از داوطلبین برای جذب آراء و بهتر دانستن خود از دیگران که "فقط من خوب هستم"، اقدام به کُری خواندن برای رقبا می‌کنند.

راه‌اندازی کمپین‌های مختلف هواداران داوطلبان انتخابات در صفحات مجازی اعم از تلگرام و اینستاگرام و اظهار نظر در خصوص مسائل مختلف حوزه انتخابیشان از دیگر فعالیت‌هاست که گاها موجب نارضایتی مردم و ناامیدی آنان از فضای رقابتی می‌شود.

عده‌ای مدعی هستند که از هم اکنون سبد رأی آنها تکمیل شده است و به دنبال خودنمایی و کسب محبوبیت‌های مجازی هستند و با توهم محبوبیت در رؤیای رسیدن به صندلی‌های بهارستان هستند. رفتارهایی که با عوام فریبی و موج سواری بر احساسات پاک مردم، بارها تکرار شده است.

نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که محافل و مجالسی که از سوی این افراد برگزار می شود باید با هدف ارائه توانمندی های  فرد برگزار شود نه فقط مجموعه ای از وعده ها را در کناری یکدیگر بگذارد و به مردم القا کند که بنده این ویژگی ها و توانمندی ها را دارم و می توانم در مجلس قوی ظاهر شوم .

تبلیغات زودهنگام برای تصاحب کرسی‌های مجلس شاید امر تازه‌ای نباشد اما ممکن است انتخابات را از مدار سالم خود خارج کند زیرا درگیرکردن مردم در خارج از فصل انتخابات خسران بسیاری را برای کشور به همراه دارد چنانکه مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده و می‌فرمایند«عده‌ای باعجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کرده‌اند که این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف‌شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر است.

در پایان نگارنده این موضوع را متذکر می شود که داوطلبان بدانند که مجلس جای خطا وآزمون نیست  وباید با صداقت و یک واقعیت بینی خوب از توانمندی هایی که دارند در میان مردم حضور یابند و برنامه های خود را در زمان قانونی تبلیغات تشریح نمایند.

 

انتهای پیام/الف