ایلام بیدار07:01 - 1398/10/09
امام جمعه سیروان:

حماسه ۹ دی تجلی بصیرت مردم برای خاموش کردن توطئه‌ دشمنان بود

امام جمعه سیروان گفت:حماسه ای که مردم بصیر ایران اسلامی در 9 دی خلق کردند و شکست مفتضحانه‌ای را برای دشمنان رقم زد .

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "محمدحسن"، فریادی امام جمعه سیروان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در سیروان گفت: 9 دی از روزهایی است که روز خداست و دست قدرت الهی را در این روز همگان دیدند، به واسطه این قدرت الهی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم و این حماسه ای که در ۹ دی ماه خلق کردند  فتنه 88از بین رفت.

 

وی اظهار کرد : وظیفه ما در این مقطع زمانی این است که اولآ وظیفه خودمان را باید بشناسیم که دوباره فتنه ای مثل فتنه ۸۸ به وجود نیاید و مردم عزیز ما باید متوجه شوند که دشمن صبر نمی کند و بیکار نخواهد ماند و در هر مقطعی و به هر شکلی تلاش خودش را خواهد کرد، حالا توطئه نظامی باشد، براندازی نظام باشد، از لحاظ اقتصادی و فرهنگی و ... کار خودش را می‌کند و در سالها و ماههای اخیر در همه این ابعاد به نوعی کشور را درگیر دیدیم. نمونه اش مشکلاتی که اخیرآ در باب گرانی بنزین به وجود آمد و قبل از آن هم، تورم سال گذشته که واقعاً برای مردم سنگین و کمرشکن بود.

 

فریادی افزود: موضوع افزایش قیمت بنزین که صورت گرفت و مشکلات اساسی که در این مورد بود، اعم از عدم توجیه مردم، یک دفعه گران کردن و سه برابر کردن قیمت آن و تاکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه نظارت بر بازار و عدم افزایش قیمت‌ها بود که متاسفانه این هم به وجود نیامد و شکل هم نگرفت و گرانی باز هم گریبانگیر مردم شد.

 

امام جمعه سیروان گفت: اینها مواردی است که ساده نباید از کنار آنها گذشت، توطئه‌هایی است که دشمن دارد روی آنها کار می‌کند و شرایط را می‌خواهد به نفع خودش عوض کند.

 

وی ادامه داد: اگر نگاهی به وضعیت عراق بیاندازیم، خواهیم دید که مشکلات اقتصادی مبنای اعتراض مردم شده و دشمن آمد از این اعتراض مسالمت آمیز مردم استفاده کرده و دارد زهر خودش را به ملت و کشور عراق وارد می کند. در آن مقطعی که می خواست با داعش و از لحاظ نظامی و لجستیکی وارد بشود، نتوانست وارد شود، ولی آرام آرام با درخواست های مسالمت آمیز مردم کار خودش را می‌کند و می‌بینید که توطئه‌ای واقعا خطرناک را در عراق دارد به وجود می‌آورد.

 

فریادی تصریح کرد : خوب ما هم مثل همین موضوع رو در کشور خودمان در این سال‌های اخیر داشتیم، فتنه هایی که هر از چندگاهی در کشور خودمان به وجود می‌آید، ولی این موضع هوشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب باعث شد این فتنه ها از بین برود.

 

امام جمعه سیروان یادآور شد: اکنون با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، انتخاباتی که نگاه همه کشورهای دنیا را به خود جلب کرده است و دشمن دارد سرمایه‌گذاری می‌کند که با فشار حداکثری خودش بر اقتصاد کشور و مردم عزیز کشور ما، مردم را نسبت به نظام بدبین کند و مشارکت مردم را نسبت به حضور در انتخابات کمرنگ کند.

 

وی افزود: مردم ما باید با گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب و با توکل و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و آموزه‌های دینی را مدنظر قرار دهند.

 

فریادی در پایان گفت: مردم شریف ایران همانند سال های گذشته و حماسه های اول انقلاب از جمله ۲۲ بهمن و ۹ دی ۸۸ ، در انتخابات بار دیگر حماسه ای غرور آفرین در سایه ی اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری، خلق خواهند کرد و این نوید را که رهبر معظم انقلاب فرمودند ؛ اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد و آمریکا به زوال و نابودی دچار خواهد شد را، محقق خواهند ساخت.

 

انتهای پیام/ش