ایلام بیدار08:16 - 1398/10/08
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

فقر امکانات ورزشی در شهرستان سیروان

شرایط نامناسب تیم کشاورز سیروان به دغدغه این روزهای تنها تیم فوتبال شهرستان سیروان تبدیل شده است.

به گزارشايلام بيدار،تیم فوتبال کشاورز سیروان که تنها تیم راه یافته به لیگ دسته یک استان در این شهرستان به شمار می رود در این روزها با چالش جدی مشکل مالی و زمین بازی مواجه شده است ، چالشی که نفس بازیکنان این تیم را بریده و جوانان شهرستان را بسیار نگران کرده است.با جدی شدن مشکل مالی تیم فوتبال کشاورز سیروان بازیکنان این تیم از شرکت در تمرین خودداری کردند.

بازیکنان و جمعی از جوانان علاقمند به ورزش در شهرستان سیروان در گفت و گو با صبح سیروان از مسئولان محلی سیروان، استان و همچنین نمایندگان مجلس برطرف شدن مشکلات مالی و زمین بازی این تیم را خواستار هستند.

مربی تیم کشاورز سیروان گفت: تیم کشاورز سیروان تنها دلخوشی مردم و جوانان سیروان است .

محسن عباس زاده افزود: تیم فوتبال کشاورز سیروان سالهاست مخارج خود را از جیب خود بازیکنان و جوانان دوستدار فوتبال و ورزش تامین می کند و متاسفانه به دلیل عدم حمایت مسئولین شهرستان و استان و نیز باتوجه به اینکه اکثر جوانان و بازیکنان این تیم شغل و درآمدی ندارند به معظلی بزرگ برای جوانان این شهرستان تبدیل شده است.

سزپرست تیم کشاورز سیروانبیان کرد: حمایت نکردن مسئولین استان از جوانان و ورزش شهرستان سیروان قطعاً موجب تشدید صدمات اجتماعی نظیر اعتیاد و خصوصاً پدیده مهاجرت که متاسفانه در این سالهای اخیر به شدت گریبانگیر شهرستان سیروان شده است را امیدواریم استاندار محترم و مسئولین استان و شهرستان متوجه این مهم باشند.

علی باونپور در ادامه بیان کرد : اکثر بازیکنان تیم به علت هزینه های بالا و عدم حمایت مسئولین مربوطه ، از تیم کناره گیری کرده و به تهران و سایر شهرها مهاجرت کردند. ایشان افزود : درخواست جوانان و تیم کشاورز سیروان از مسئولین این است که نسبت به تکمیل تنها زمین فوتبال چمن مصنوعی واقع در لرینی که پس از گذشت چند سال از کلنگ زنی فقط ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با توجه به اینکه بازی های لیگ به صورت رفت و برگشت انجام می شود، ما به ناچار از زمین بازی شهرستان های مجاور جهت میزبانی استفاده میکنیم که این موضوع ما بسیار سخت است و گهگاه به دلیل خستگی بچه ها به تغییر نتیجه به سود تیم های دیگر می انجامد و نیز به دلیل نداشتن زمین مناسب، تیم های دیگر به شهرستان نمی آیند و ما مجبوریم شهر های مجاور را انتخاب کنیم و عملا امتیاز میزبانی از ما گرفته می شود و علاوه بر هزینه های فراوانی که متحمل می شویم با مشکل عدم همکاری مسئولین نسبت به در اختیار قراردادن آمبولانس و مامور نیروی انتظامی که لازمه ی برگزاری مسابقات هست ، مشکلات ما را چند برابر کرده است.

وی در ادامهبیان کرد:: وضعیت تیم کشاورز سیروان در حدی جدی است که حتی برای تامین لباس و توپ جهت تمرین و شرکت در مسابقات ناتوان است. یکی از جوانان شهرستان سیروان با بیان این مطلب که ما جوانان مستعدی در زمینه ورزش‌ در سطوح مختلف داریم گفت : جوانان و نوجوانان بسیاری طی سالیان مختلف مقام‌های برتر مسابقات ورزشی استانی، کشوری و حتی جهانی را از آن خود کرده‌اند و با توجه به این که این شهرستان از حداقل‌های ممکن برای غنی‌سازی اوقات جوانان بی‌بهره است، از مسوولان و خیرین درخواست می‌شود تا به داد جوانان ورزشکار سیروان برسند.

وی در ادامه اظهار کرد : با توجه به اینکه مشکلات زیادی بر سر راه ورزش شهرستان است و تاکنون در عمل برای ورزش شهرستان هیچ کاری انجام نشده و مسئولان وعده می دهند و هیچ عملی صورت نگرفته و همین هم سبب شده است تا اوقات فراغت جوانان ما پای برنامه های خسته کننده تلویزیون و خصوصاً با گرایش به برنامه ها و تجهیزات ماهواره‌ای که بنیان خانواده ها را هدف گرفته اند، لذا می‌طلبد مسئولان در راستای کاهش این خطرات گام های اساسی بردارند.

انتهای پیام/الف