ایلام بیدار08:55 - 1400/02/11
گرانی کالا ها در بازار همچنان ادامه دارد؛

گرانی کالاها و کم شدن توان خرید مردم؛ وقتی خرید برخی کالاها به رویا تبدیل می شود

رشد قیمت ها باعث ایجاد فشار اقتصادی برمردم شده است و مردم خواهان ثبات قیمت ها و افزایش نظارت بربازار هستند.

به گزارشايلام بيدار، وضعیت اقتصادی هر کشور باید به نحوی ثابت باشد تا قیمت های نوسان نداشته و روند صعودی به خود نگیرند البته برای رسیدن به این امر مهم به برنامه ریزی نیاز است.

اگر برنامه ریزی باشد وهمراه با آن با از تولید حمایت شده وبا متخلفان وقاچاق برخورد شود درکنار این موارد از منابع خدادادی و استعدادهای کشور به نحو احسنت استفاده کرد می توان گام مهمی برای حمایت از معیشت مردم واقتصاد کشور برداشت.

اصرار بر واردات و چشم دوختن به سایر کشورها باعث شده تا امروز از لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی نباشیم واین مردم باشند که بار گرانی ها را تحمل کنند.

گرانی اجناس باعث کاهش توان خرید مردم وکسادی بازار شده به طوری که بازاریان هم از نداشتن درآمد گلایه دارند امری که باعث شده تا سفره های مردم کوچک تر شده وفشار اقتصادی بر قشر ضعیف جامعه وارد شود.

هر قشری به صورت خودجوش اقدام به گرانی کالا ها می کند

فریادی  کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:عدم توجه دولت به قیمت کالا ها باعث شده تا هرقشری به صورت خودجوش اقدام به افزایش قیمت ها بکند تا آسیب های آن متوجه مردم شود.

وی افزود:دولت باید برای افزایش اعتبار پول ملی برنامه ای داشته باشد چرا که اعتبار پول ملی امروزه در شان مردم ایران نیست.

توجه نکردن به ظرفیت های موجود ،استفاده نکردن از استعداد جوانان و عدم نظارت بر بازار باعث می شود تا واردات بی رویه برای منافع افراد خاصی صورت گیرد ونه برای نیاز جامعه که نتیجه این اقدامات افزایش قیمت دلار وفشار اقتصادی به مردم است.

بازار امروزه شرمنده مردم شده وچیزی برای قشر ضعیف جامعه نداشته چیزی که باید در برنامه های دولتمردان برای توسعه کشور باشد.

متاسفانه قیمت های امروزه از روی ثاینه بالا رفته وکسی تا کنون ندیده که قیمتی بالا رود به این راحتی کاهش یابد در حالی بازار باید محلی برای رقابت در بخش خصوصی باشد تا در سایه رقابت ها قیمت اجناس کاهش یابد ودرنهایت این مبارزه به نفع مردم به اتمام برسد.

توان خرید مردم کم شده است

"محمد رست" یکی از بازاریان چرداولی به خبرنگاران ما گفت:متاسفانه قیمت ها در چند ماهه اخیر به یک باره چند برابر شده که باعث کسادی بازار وعدم توان خرید مردم شده است.

وی اضافه کرد:به نسبت مدت مشابه پارسال فروش دوبرابری داشتیم ولی اکنون با فروشی کمتر از پارسال روبه رو هستیم.

رست بیان داشت:افزایش وکاهش یکباره قیمت ها ضرر فراوانی را متوجه جامعه می کند که دراین خصوص مسئولین باید به فکر چاره ای باشند.

گرانی بر یازار چیره شده است

اکبرزاده از مغازه داران چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:گاهی شاهد آن هستیم که گرانی بر بازار چیره شده وخانوارهایی را می بینیم که شرمنده اولاد خود هستند.

وی افزود:این رشد قیمت کالاها بر مردم فشار اقتصادی وارد کرده که باید تدبیری به حال آن اندیشید.

اکبرزاده خاطرنشان کرد:می توان با تولید ملی ونظارت اصولی از کوچکتر شدن سفره مردم جلوگیری کرد.

این در حالی است که دولتمردان در ماههای اخیر گفته بودند که گرانی در بازار را کنترل می کنند ولی در عمل این وعده هم برزمین ماند.

درپایان باید گفت که دولت برای راه اندازی بازاری پویا ودر حد رقابت با جوامع جهانی راه درازی را پیش رو دارد که برای شروع از امروز هم دیر است وباید برنامه ای  برای بهبود وضعیت مردم ورونق بازار باشد.

 

انتهای پیام/ر