ایلام بیدار10:30 - 1398/09/25
ایلام بیدار از رفتار متناقض انتخاباتی در برجام و ارتباط با غرب گزارش می دهد؛

فرار به جلو رسانه های زنجیره ای حامی دولت در هدایت افکار عمومی

امروزه نقش رسانه ها و تأثیر آنها در هدایت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست اما لازمه این کار در ابتدا اطمینان رسانه ها از شرایطی است که می خواهند در این مسیر گام بردارند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::می خواهیم در گزارشی به بررسی روزنامه ها و نشریات و رسانه ها چه خبرگزاری ها چه پایگاه ها های خبری و چه فضای مجازی طرفدار دولت در بزنگاههای مهم سیاسی بپردازیم.

امروزه نقش رسانه ها و تأثیر آنها در هدایت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست اما لازمه این کار در ابتدا اطمینان رسانه ها از شرایطی است که می خواهند در این مسیر گام بردارند و این خود آگاهی زیادی را می طلبد.

رسانه های حامی و یا وابسته به دولت با حمایت های همه جانبه خود در ایام انتخابات و حتی بعد از آن و در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی تاکنون نقش مهمی را در شرایط کنونی که کشور به آن مبتلا شده داشته اند.

این رسانه ها در بحبوحه ها و موقفگاه هایی که باید با تدبیر از ان عبور می کردیم با تقویت و تأیید کردار و رفتار دولت در زمینه های مختلفی همچون برجام و با به به و چه چه خود امروز کشور را رقم زدند.

حتی گاها در رسانه های کشوری با القا مواردی در تیترهایی که همه به یاد داریم همچون "روز بدون تحریم"، پایان تحریم ها"، چرخش همزمان چرخ اقتصاد و چرخ سانتریفیوژها" و با ادبیاتی مشترک در سطح این رسانه ها استفاده کرده و تحلیل های خاص و البته گمراهی را به مخاطبان ارائه می کردند.

عملکرد برخی رسانه های وابسته به دولت در ایلام 

در استان ایلام نیز به تبع سایر رسانه هایی که در بالا نیز به انها اشاره شد فعالیت داشته و در این راستا و مسیر نیز حرکت کرده اند که به نمونه هایی از آن ها اشاره می شود.

برخی رسانه های استانی در ایلام نیز در این شرایط به تحلیل های خاص می پرداختند اینکه بسیاری از مشکلات در گرو ارتباط با خارج است و یا اینکه اگر مشکلی در استان حل بشود لازمه و رفع آن وجود و یا بازگشت تحریم است.

 

 

در یکی از مهمترین آرشیوهای موجود در سطح رسانه های استان و در خبرگزاری ایسنا که در بالا هم می بینید، "جلال میرزایی"، نماینده مردم ایلام در مجلس در مصاحبه ای با این رسانه همسو با دولت گفته در ارتباط با برجام بنده خود طرفدار مذاکره و تعامل با اروپا است و با زیرکی خاصی بحث منطقه آزاد مهران را به تحریم ها گره زده و اعلام کرده است: دو بار در مجلس مطرح رد شد و در نهایت با ایجاد منطقه آزاد مهران موافقت شد که متاسفانه این مصوبه با خروج امریکا از برجام و تحریم های جدید همراه شد که با این شرایط در اولویت کار دولت قرار ندارد.

 

یکی دیگر از کانال های خبری مرتبط با دولت با انتشار مطلبی درباره سخنان "داریوش قنبری"، فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با برجام این گونه منتشر کرده بود که اقتصاد کشور بعد از برجام فرصتی برای رشد ایجاد کرده است که جز با سیاست خارجی محقق نمی شد. منظور از سیاست خارجی این جریان همان ارتباط با غرب است که کشور را در شرایط امروزی قرار داده است.

 

یکی دیگر از کانال های خبری با انشتار مطلبی نوشته که برخی منتقدان برجام را کاغذ پاره می دانند در صورتی که با خروج امریکا از برجام عملا این اتفاق و تحلیل ها درست از آب درآمد و تحلیل های هدفمند و البته نادرست این جریان برای همگان هویدا شد.

 

در همین راستا هفته نامه پیک ایلام نیز با پوشش مطلبی از رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در همایشی که در دانشگاه ایلام برگزار شد، نوشت: برجام تغییراتی را در آینده کشور رقم خواهد زد.

با گذر زمان و خلق شرایط موجود سوالی که در ذهن متبادر می شود این است که این سطح پایین تحلیل ها از سوی این رسانه ها در زمان انتخابات و سایر بزنگاههای سیاسی با چه هدفی انجام گرفته است، سوالی که باید این رسانه ها در قبال آن پاسخگو بوده و دستاوردهای دلبستگی پوچ به غرب را برای مردم تشریح کنند.

 

انتهای پیام/س