ایلام بیدار08:00 - 1398/09/25
رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام:

ناپایداری جوی با هسته سرد آسمان ایلام را در بر می‌گیرد

رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: ناپایداری‌های جوی شامل بارش برف و باران با هسته سرد از روز دوشنبه هفته جاری آسمان این استان را در برمی‌گیرد.

به گزارشايلام بيدار،"مجتبی میهن‌پرست "،رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت:: بارش باران از اوایل روز دوشنبه نقاط مختلف استان را در بر می‌گیرد و این سامانه تا اوایل روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی  اظهار کرد:: تشدید بارش‌های این سیستم از اواسط روز دوشنبه تا بامداد چهارشنبه است و به تدریج از صبح چهارشنبه این سیستم تضعیف و از آسمان استان خارج می شود.

وی افزود: بروز رعد و برق، صاعقه، بارش برف در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ در نواحی سردسیر مستعد، کاهش محسوس دما به خصوص در صبح و شبانگاه و مه‌آلودگی به ویژه در گردنه‌ها و ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی این سیستم بارشی است.

میهن‌پرست با بیان اینکه دمای هوا در این مدت به زیر صفر می‌رسد، یادآور شد: به علت افت دما از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده، یخبندان صبحگاهی در مناطق سردسیر و بعد از خروج سامانه مه صبحگاهی به ویژه در نواحی جنوبی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه دامنه فعالیت این سیستم کل استان را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: کوهنوردان، عشایر، دامداران و روستاییان از رفتن به ارتفاعات، حاشیه رودخانه‌ها و  اتراق و نزدیک شدن به رودخانه‌ها، خشکه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند و همچنین باتوجه به مه‌گرفتگی گردنه‌ها و جاده‌های برون شهری در ارتفاعات رانندگان با رعایت اصول ایمنی و احتیاط تردد کنند.

وی گفت: طبق مطالعه نقشه‌های ماهواره‌ای با خروج این سامانه از استان از صبح روز چهارشنبه هوای ایلام تا اواسط هفته آینده پایدار خواهد بود.