ایلام بیدار07:20 - 1398/09/24
گزارش؛

ماجرای کیک های حاوی قرص در آبدانان +تصاویر

بعد از مشاهده و کشف قرص در کیک و کلوچه در بغضی استان های کشور ،گزارش های مردمی از مشاهده این کیک ها در شهرک هزارانی شهرستان آبدانان نیز خبر می دهند.

به گزارشايلام بيدار،چند روزی است  که ویدیو‌ و تصاویری در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن دانش آموزان دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان مدعی شده اند که در میان کیک‌های خوراکی خود انواع قرص‌های روانگردان و غیر رونگردان یافته اند.
تا اینکه یکی از مغازه دارن  بنام اقای کرمی نژاد ساکن شهرک هزارانی شهرستان آبدانان در تماس با خبرنگارايلام بيدارگفت:یکی از مشتریان مغازه بعد از خرید کیک و بردن به خانه یک قرص در داخل کیک پیدا کرده است .
وی با نشان دادن کیک به خبرنگار آبدانان خبر افزود:این کیک ها ازیکی از برند های مطرح کشور توسط توزیع کننده این برند برای مغازه داران ارسال می شود .


کرمی نژاد هدف از ارسال خبر به این خبرگزاری را توجه بیشتر خانواده در مصرف اینگونه کیک ها و بررسی موضوع توسط شبکه بهداشت دانست ،و خاطر نشان کرد :پس از بررسی در هر کارتن بین یک یا دو کیک که حاوی قرص می باشند مشاهده شد .




"محسن میرزایی"دادستان انقلاب عمومی شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگارايلام بيدارگفت:به محض دریافت این خبر در تماس با مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان دستور پیگیری جدی و جمع آوری این کیک ها را صادر نمودیم.

 وی افزود:از مردم فهیم شهرستان آبدانان درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه مواد غذایی خوراکی مشکوک سریع به مسئولین اطلاع تا در اسرع وقت نسبت به این موضوع رسیدگی شود.

امام جمعه آبدانان در خطبه نماز جمعه آبدانان با اشاره به وجود قرص در اقلام خوراکی شهرستان آبدانان اظهار داشت: این یک کار برنامه ریزی شده برای ضربه زدن به تولید ملی و ایجاد ترس و وحشت در بین مردم  است و وزارت اطلاعات ،نیرو انتظامی ،وزارت بهداشت ،وزارت صمت و ... پیگیری کنند.

جمع آوری کیک های آلوده

شبکه بهداشت آبدانان نیز در این زمینه اعلام کرد: باتوجه به بازرسیهای بعمل آمده توسط بازرسین بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کیک هایی با نام تجاری تی تاپ طلایی ساخت کارخانجات مشهد و شیرین عسل و کیک دولایه تبرک ساخت شهرک صنعتی کاوه شهر ساوه، در سطح بازار وجود دارد که پس از بررسی وجود قرص در داخل بعضی از  این محصولات به اثبات رسیده است..
محصولات فوق در سطح فروشگاههای توزیع شده در حال جمع آوری بوده و جهت آزمایشات لازم به آزمایشگاه رفرنس ارسال شده اند با توجه به اینکه موارد مشابه در سایر استانها هم مشاهده شده است..
 لذا از همشهریان تقاضا می شود در خرید و مصرف اینگونه محصولات دقت لازم را بعمل آورند، و در صورت مشاهده وجود قرص در این محصولات به  واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان شهرستان با شماره تلفن  ۳۳۶۲۲۳۰۰ اطلاع دهند .


انتهای پیام/