ایلام بیدار07:17 - 1398/09/23
گزارش؛

نظرسنجی های بی اعتبار برای تخریب کاندیداهای رقیب/نهادهای نظارتی ورود کنند

طبق قانون انتخابات هرگونه نظرسنجی غیر قانونی بوده و ممکن است با رصد ناظران این کار به ضرر برخی کاندیداها نیز باشد.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از سیمره خبر،طی چند روز گذشته و با مشخص شدن اسامی داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در حوزه جنوب استان ایلام، برخی طرفداران و حامیان کاندیداها با راه اندازی نظرسنجیهای بی اعتبار و منتشر کردن ان در گروهها عملا خوشان صلاحیت افراد را تایید، انتخابات را برگزار و برنده را نیز مشخص کردند! جالبتر اینکه افرادی با زیر سن رای هم در این نظرسنجیها شرکت کردا و برخی نیز برای اینکه کاندیدایشان کم نیاورد مجبور به خرید رای تلگرامی فیک می شوند.

این در حالی است که هنوز نتیجه تایید صلاحیتها اعلام نشده است و مشخص نیست که همه این داوطلبان احراز صلاحیت شوند. همچنین طبق قانون انتخابات هرگونه نظرسنجی غیر قانونی بوده و ممکن است با رصد ناظران این کار به ضرر برخی کاندیداها نیز باشد.

از سوی دیگر نیز برخی از کاندیداها به این موضوع واکنش منفی نشان داده و خواستار پیگیری شورای نگهبان در خصوص اینگونه نظرسنجیها هستند.

قطعا نظر سنجی علاوه بر بی اعتباری نتیجه ان میتواند باعث ایجاد توقع در کاندیداها و حتی تخریب برخی از انها می شود امیدواریم با یک پایش نظارتی این موضوع نه فقط در سطح حوزه جنوب بلکه در کل استان پیگیری شود.

انتهای پیام/الف