ایلام بیدار12:17 - 1398/09/15

رئیس دانشگاه ایلام حاضر به شنیدن مطالبات دانشجویان نشد

رئیس دانشگاه ایلام از حضور خود در بین دانشجویان اجتناب ڪرد و گفت: مشڪلات صنفی جز وظایف بسیج دانشجویی نمی باشد و مطالبه دانشجویان مسکوت ماند.

به گزارشايلام بيدار، جامعه بدون نقد برڪه ای راڪد است اما جامعه ای ڪه نقدی درآن صورت می گیرد جامعه ای رو به رشد است .

ایجاد فضای مطالبه گری در جامعه و دانشگاه با استفاده از دستگاه ها موجب مشخص شدن ايرادات شده و مسئولین درصدد رفع آنان گام بر می دارند.

مطالبه گری درست و منطقی یڪی از اصلی ترین وظایف دانشجویان است شاید مهم ترین ویژگی و وظیفه تشڪل های دانشجویی نیز مطالبه گری و آرمانخواهی باشد این مسئله باعث شده است ڪه ما همواره به دولت ها و دانشگاه ها و سایر نهادها و سازمانها برای بهبود اوضاع و بهتر شدن عملکرد مدیران دید انتقادی داشته باشیم.

بسیج دانشجویی به عنوان یڪ فرا تشڪل مطالبه گری و پیگیری مشڪلات دانشگاه را جزئی از وظایف خود می داند  واینکه طبق مصوبه شوری عالی انقلاب فرهنگی بسیج منعی برای پیگیری فعالیت صنفی ندارد.

بسیج حامی دانشجویان است و قطعا مطالبات صنفی را به گوش مسئولین می رساند و از هیچ پیگیری برای حل آنها دریغ نمی ڪند لذا در این همین خصوص  بسیج دانشجویی به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه از مسئولین و هیئت رئیسه دانشگاه دعوت به عمل آورد ڪه در خوابگاه خواهران به جهت پاسخگویی به مسائل و مشڪلات و دغدغه دانشجویان حضور داشته باشند اما علی رغم اینکه این برنامه مصوبه شورای فرهنگی بود رئیس دانشگاه از حضور خود در برنامه اجتناب ڪرد و گفت ڪه مشڪلات صنفی جز وظایف بسیج دانشجویی نمی باشد و این برنامه ڪنسل شد و این مطالبه دانشجویی مسکوت شد و رئیس دانشگاه حاضر به شنیدن صدای دانشجویان نشد.

اما مسئولین دانشگاه باید بدانند ڪه بسیج دانشجویی سڪوت نمی ڪند و از مطالبه گری و آرمانخواهی دست بر نمی دارد.

ایلام رصد

انتهای پیام/س